مرور رده

گفتگو

ابهام در نسبت داخلی‌سازی قطعات خودرو/ تامین ۹۴ درصد قطعات از طریق زنجیره تامین داخلی به معنای داخلی…

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه 94 درصد قطعات مورد نیاز از سوی زنجیره تامین داخلی به دست خودروساز می‌رسد، گفت: ممکن است قطعه‌ ساز مجبور شود یک قطعه را وارد کشور کند و مجموعه‌ سازی نماید و در بازه زمانی مشخص خودکفایی قطعات صورت پذیرد.

تبعات قابل توجه تغییر مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک بر قطعه سازان/آیا دولت به دنبال جیره بندی ارز…

یک عضو انجمن تخصصی قطعه سازان با بیان اینکه افزایش مبنای حقوق ورودی گمرک بر روی همه کالاهای وارداتی تاثیر خواهد گذاشت، گفت: ممکن است دولت برای این کار سه هدف را دنبال کند که یکی از آنها جیره بندی ارز است.

اجرای طرح جامع مالیاتی و تقویت قوانین لازمه رشد بخش خصوصی است

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی و تقویت قوانین دو پیش‌زمینه اصلی برای رشد بخش خصوصی است، گفت: در صورتی که این شرایط فراهم نشده باشد، دولتی ماندن شرکت‌های خودروسازی عوارض کمتری خواهد داشت.

افزایش قیمت باتری با اجرای طرح شناسنامه‌/عرضه باتری قاچاق در فروشگاه های خاص

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با بیان اینکه باتری های قاچاق در حجم بسیار کم و برای خودروهای خاص وارد کشور می‌شود و تنها برخی فروشگاه‌های خاص این باتری ها را عرضه می‌کنند، گفت: ناهماهنگی در اجرای کد شناسه سبب رشد قیمت باتری شد.

زنجیر صنعت خودرو بر پای قطعه‌سازان

یک عضو دانشگاه علم و صنعت دانشکده خودرو گفت: برای حرکت در مسیر بهره‌مندی از علوم دانش بنیان، باید تولید محصولات تماما ایرانی را آغاز کنیم. توسعه و تکمیل این مرحله، نیازمند استفاده از دانش و فناوری بومی است.تا زمانی که به این سمت حرکت نکنیم،…

قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان هنوز اصلاح نشده است

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان با تاکید بر اینکه قطعه سازان ظرفیت این را دارند که روزانه ۲۸۰۰ تا ۳ هزار دستگاه قطعه برای هر خودروساز تولید کند، گفت: در حال حاضر همچنان قطعه سازان با قراردادهای قبلی اقدام به تولید می‌کنند.

تولید اجزای الکترونیکی و کامپیوتری خودروها توسط قطعه سازان داخلی

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان اعلام کرد: در حال حاضر بخشی از نقدینگی قطعه سازان تامین شده و قطعه سازان در حال خریداری ‌چیپ ست ها برای تولید اجزای الکترونیکی ‌‌و کامپیوتری خودروها هستند.

واردات خودرو از این کشورها ممنوع است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان می‌گوید: طرح واردات خودرو و قطعه نیازمند ساماندهی است، باید واردات خودرو از کشورهایی که صنعت خودروی ما را تحریم کردند، را ممنوع کنیم.

نبود سیاست واحد در مدیریت صنعت خودرو/ با وعده و شعار نمی‌توان یک صنعت تولیدی را چرخان

یک فعال حوزه قطعه سازی قیمت‌های دستوری، اعمال تحریم‌های متعدد و سوء مدیریت‌ها را از اصلی‌ترین مشکلات فعلی صنعت قطعه‌سازی دانست و گفت: اگر نقدینگی کافی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد، آنها در اسرع وقت محصول را به خط تولید می‌رسانند.