درباره ما

به نام خدا
فعالیت صنعت قطعه سازی در کشور را می توان با ورود صنعت خودرو در دهه ۴۰ شمسی همزمان دانست. اسناد موجود نشان می دهد این صنعت کار خود را با تولید بدنه خودرو آغاز کرده است. فعالیت قطعه سازان در کشور تا جایی پیش رفت که امروز امکان داخلی سازی تعداد قابل توجهی از قطعات خودرو، برای خطوط تولید خودروسازان و هم چنین برای عرضه به بازار خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، به وجود آمده است. این امر در صنعت موتورسیکلت سازی نیز مسبوق به سابقه است.
این مهم در کنار موضوعات مرتبط دیگر در این صنعت سبب ایجاد حوزه خبری تخصصی در این زمینه شده است. این در حالی است که با وجود فعالیت رسانه های متعدد آنلاین و مکتوب در حوزه خودرو، هیچ رسانه ای به طور تخصصی در حوزه قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش انواع خودرو و موتورسیکلت فعالیت نداشته است.
بر این اساس با توجه به فقدان یک پایگاه خبری در این زمینه، «قطعه نیوز» به عنوان تنها سایت خبری فعال در حوزه های تخصصی یاد شده، با دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت ۸۵۶۳۳ به وسیله جمعی از خبرنگاران و کارشناسان حوزه اقتصاد، صنعت و خودرو فعالیت خود را آغاز کرد تا با تولید و انتشار محتوای مکتوب و تصویری، مخاطبان این حوزه را روزانه در جریان آخرین اخبار این حوزه قرار دهد.
پایگاه خبری «قطعه نیوز» در حال حاضر به عنوان تنها رسانه در حوزه قطعات و خدمات پس از فروش خودرو و موتورسیکلت فعالیت می کند و به طور مستقل و بدون وابستگی به هیچ حزب، دسته، بنگاه اقتصادی و یا سیاسی، تلاش خود را برای اطلاع رسانی شفاف و ایجاد آگاهی موثر به کار می بندد.
«قطعه نیوز» در چارچوب ضوابط، منافع و مقررات جمهوری اسلامی ایران در حوزه قطعات و خدمات پس از فروش انواع خودرو و موتورسیکلت در کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در این زمینه از پیشنهادها و ایده هایی که ادامه این مسیر را هرچه موثرتر و مناسب تر سازد، استقبال می کند.