بهترین دوچرخه هایی که در ایران هستند کدامند؟

قطعه نیوز: کوهستان، کورسی، دانهیل اینها اسم های آشنا و خاطره سازی برای دوچرخه سوارانی است که مدتهاست از این وسیله نقلیه استفاده می کنند و تقریبا در هر خانواده ای یک نفر از این برندهای دوچرخه را داشت.

قدیم‌ترها یه مارک‌هایی بود که تقریبا همه آن را می شناختند مانند شیمانو، دماوند، پژو و این ها بود که بالاخره از بین آنها یکی انتخاب می شد. بعدها ماجرا جدی‌تر شد برندهای حرفه‌ای‌تر حسابی طرفدار پیدا کرد و اسم‌های جدیدتری روی زبان‌ها چرخید.

اگر شما هنوز هم جزء آن دسته از افرادی هستید که هنوز دوچرخه دوست دارید و قصد خرید آن را دارید بهتر است این مطلب را بخوانید ما در این مطلب بهترین دوچرخه های که در ایران هستند را معرفی می کنیم.

جاینت

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای دوچرخه تو دنیا که هنوز طرفداران زیادی دارد برند جاینت است. این کارخانه دوچرخه‌سازی سال ۱۹۷۲ میلادی در کشور تایوان تاسیس شده و به دلیل داشتن مهارت موفق شد برای چند برند مشهور دوچرخه بسازد.استفاده از بهترین مواد، طراحی زیبا و اصول مهندسی از مهمترین نشانه‌های بارز محصولات ساخت جاینت تایوان است.

فوجی

این برند ژاپنی در سال ۱۸۹۹ تاسیس شده است و همچون موتورسیکلت‌های ساخت این کشور، دوچرخه‌های فوجی ژاپن نیز در سطح بالایی تولید می‌شوند. چندین سال بعد آنقدر پیشرفت محصولات این برند زیاد بود که نه تنها توانست برنده مسابقات آسیایی شود، بلکه چندین سال از دید خریداران بهترین برند جهان بود.

کمتر کسی از خرید دوچرخه‌های ساخت فوجی پشیمان شده است و شاید نسبت به دوچرخه ‌های دیگه قیمت شان یه کم بالاتر باشد اما ارزشش را دارد. کیفیت ساخت بالا، ایمنی، و رعایت اصول آیرودینامیک از جمله نشانه‌های دوچرخه‌ های فوجی ژاپن است.

بلاست (بلست)

محصولات این برند اسپانیایی شاید نسبت به رقبای خود قدمت کمتری داشته باشند ولی جزو بهترین دوچرخه‌های موجود در ایران هستند که از همان ابتدا تمام تمرکزخود را روی زیبایی و عملکرد بالا معطوف کرده است.

کارخانه بلاست در سال ۱۹۸۶ میلادی یعنی سال ۱۳۶۵ تاسیس شده که چند سال بعد دوچرخه‌های ساخت این شرکت به دلیل کیفیت بالا و مشخصات منحصر به فرد جزو بهترین نمونه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

مریدا

یکی از شناخته‌ترین برندهای دوچرخه در سراسر دنیا دوچرخه‌ های مریدا تولید تایوان است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی در این کشور تاسیس شده است. نام ایران به عنوان یکی از ۷۷ کشوری که دارای نمایندگی این برند دوچرخه است در سایت رسمی مریدا دیده می شود و نشان می دهد  دوچرخه های این شرکت به راحتی در کشورمان پیدا می شود.

دوچرخه‌های مریدا به دلیل رعایت اصول طراحی، مهندسی و کیفیت ساخت بالا در کنار به کارگیری تکنولوژی‌های منحصر به فرد همیشه جزو اولین انتخاب‌های دوچرخه‌سواران بوده است و توانسته جوایز متعددی را طی سال‌های فعالیت خود دریافت کند.

اسکات

نام اسکات در بین ورزشکاران ایرانی به خوبی شناخته شده است. یکی از برندهایی است که مدت زیادی است محصولات تولیدشده این کمپانی در ایران وجود دارد و یکی از مهمترین مزیت‌های آنها ارزش خرید بالا در برابر قیمت آن است.

شرکت اسکات یک مجموعه ورزشی است که سال هاست در زمینه تولید دوچرخه، موتورسیکلت، تجهیزات و لوازم ورزشی فعالیت دارد. البته اصلی‌ترین فعالیت اسکات از سال ۱۹۵۸ میلادی در زمینه تولید تجهیزات اسکی است که حدود ۲۰ سالی هم می شود به تولید دوچرخه روی آورده که یکی از سبک‌ترین دوچرخه های دنیا تولید این برند است.

اسپشیالا یزد

این برند آمریکایی یکی از محبوب‌ترین مارک‌های دوچرخه در دنیاست که توانسته است به بازار ایران راه پیدا کند. محصولات  این برند در سه سطح مختلف در کشورهای چین، تایوان و آمریکا تولید می شود و می توانید نمونه‌های با کیفیت آنها را در ایران پیدا کنید.

کارخانه دوچرخه سازی اسپشیالایزد سال ۱۹۷۴ میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا تاسیس شده و به جز دوچرخه لوازم و تجهیزات این رشته رو هم تولید می کند. ضمن اینکه یه تیم حرفه‌ای هم از دوچرخه سواران مشهور رو در اختیار خودش دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ماهیار می گوید

    الان روی چه حسابی بلست در کنار برندهای برتر قرار دادید!؟

    1. Dnl می گوید

      روی این حساب که دوچرخه های رده بالا این چرخ دارای بهترین ست دنده و ست ترمز هست هیچ وقت با قیمت های این مدل نمیتونی یه جاینت و یه اسکات بخری …اگه بخوای دوچرخه با مشخصات blast discovery full carbon بخری از برند اسکات میدونی چقدر باید پیاده شی???!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.