مرور رده

باتری

همه چیز درباره سیستم برق خودرو

در اجزای پیچیده سیستم یک خودرو، الکتریسیته جزء جدایی ناپذیری است که همراه با قدرت مکانیکی، عملگر ها را به حرکت وا می‌دارد و خودرو را به حرکت می‌اندازد.

باتری خودرو چه زمانی باید تعویض شود؟

باتری خودروها عضو ساکت و قوی تیم خودرویی است. باتری کار خود را صرف‌نظر از گرما و سرمای هوا انجام می‌دهد. اگرچه باتری‌ها باعث می‌شوند خودرو در اولین حرکت استارت بخورد اما خب همانند هر قطعه دیگری طول عمر به خصوصی دارند و در صورت خرابی باید…

افزایش تعرفه واردات خودرو نسبت به واردات قطعات چه مزایایی دارد؟

یک عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: به منظور حفظ منافع ملی تعرفه واردات خودرو باید بیشتر از واردات قطعات باشد چراکه واردات قطعات و مونتاژ خودرو در داخل موجب تقویت تولید داخل و اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

تبعات قابل توجه تغییر مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک بر قطعه سازان/آیا دولت به دنبال جیره بندی ارز…

یک عضو انجمن تخصصی قطعه سازان با بیان اینکه افزایش مبنای حقوق ورودی گمرک بر روی همه کالاهای وارداتی تاثیر خواهد گذاشت، گفت: ممکن است دولت برای این کار سه هدف را دنبال کند که یکی از آنها جیره بندی ارز است.

عملکرد قدرتمند خودروسازان و قطعه سازان در دوران تحریم

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور صنعت خودروی کشور در سال‌های تحریم به پیشرفت‌هایی نائل شده و در تمامی شاخصه‌ها حرکت رو به رشدی را طی کرده‌ اما درصد رضایت مندی را سرعت رشد در شاخصه‌های بین‌المللی مشخص می‌کند.…

موافق واردات هستیم به شرط شرایط برابر/بانک‌ها تا ۳۰ درصد مطالبات قطعه‌سازان را بلوکه می‌کنند

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه موافق هم هستیم اما میگوییم شرایطی که برای واردات در نظر گرفته می‌شود برای قطعه سازان نیز در نظر بگیرید، گفت: خودروسازان عمده بدهی‌های خود به قطعه‌سازان بزرگ را از طریق خرید دین یا تسهیلات…

نرخ قطعات یدکی بازار ۲۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: افزایش 20 درصدی قیمت قطعات از ابتدای سال تاکنون اتفاق افتاده که ناشی از افزایش هزینه بیمه و افزایش 57.4 درصدی دستمزدها است.

صفحه کلاچ داخلی بخریم یا خارجی؟

مواد اولیه مورد استفاده در تولید لنت‌ها و فنر‌های خورشیدی دارای مقاومت حرارتی بالاست تا در صورت استفاده طولانی مدت و یا افزایش دما کیفیت کاهش پیدا نکند.

خطرات واگذاری ناگهانی خودروسازی‌ها/آیا قطعه‌سازان، خودروسازی را کنترل می‌کنند؟

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان با بیان اینکه اگر ایران‌خودرو و سایپا به همین صورت واگذار شوند مشکل ساز خواهد بود، گفت: تنها و بهترین راه این است که سهام شرکت‌های ادغام شده در شرکت‌های خودروسازی به فروش برسد.