تولید اجزای الکترونیکی و کامپیوتری خودروها توسط قطعه سازان داخلی

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان اعلام کرد: در حال حاضر بخشی از نقدینگی قطعه سازان تامین شده و قطعه سازان در حال خریداری ‌چیپ ست ها برای تولید اجزای الکترونیکی ‌‌و کامپیوتری خودروها هستند.

قطعه نیوز: مطلب زاده در گفتگو با خبرنگار قطعه نیوز در مورد شعار سال جاری و‌ اجرایی شدن آن در صنعت قطعه سازی اظهار داشت: در این شرایط، شرکت های قطعه ساز به نوعی دانش بنیان هستند زیرا از۲۰ سال پیش به دلیل نبود تکنولوژی در کشور، تلاش کردند که قطعات را بومی سازی کنند.

وی ادامه داد: بنابراین قطعه سازان سعی کردند با مهندسی معکوس ‌‌و تحقیق و‌توسعه قطعات جدید از ساده تا پیچیده را تولید کنند. و تقریبا پیچیده ترین قطعات که ساخت آن در داخل به صرفه است را تولید می‌کنند. تنها قطعات و‌چیپ ست های الکترونیکی امکان ساخت آن وجود ندارد.

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان کشور در خصوص‌ بر طرف شدن مشکل نبود قطعات الکترونیک در سال گذشته و‌ تجمع خودروهای ناقص در پارکینگ ها، خاطر نشان کرد: معضل نبود اجزای الکترونیکی، جهانی بوده و تنها مربوط به کشور ما نیست، خودروسازی های بزرگ‌ همچون فولکس واگن، پژو، رنو و تویوتا هم با این معضل روبه رو بودند و‌به همین دلیل نتوانستند به تولید مورد نظر خود برسند.

مطلب زاده تصریح کرد: ما نیز به دلیل تحریم ها، باید برنامه ریزی می کردیم که به موقع این چیپ ست ها را وارد می کردیم، و این یعنی داشتن نقدینگی، اما چون نقدینگی قطعه سازان در دست خودروساز بود قادر به تامین این قطعات نشدند؛ به همین‌دلیل تعداد خودرو های ناقص کف پارکینگ که قطعات الکترونیک نداشتند، زیاد شد.

وی‌ با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از نقدینگی قطعه سازان تامین شده و قطعه سازان در حال خریداری ‌چیپ ست ها برای تولید اجزای الکترونیکی ‌‌و کامپیوتری خودرو ها هستند. در خصوص‌پرداخت بدهی خودروسازها نیز گفت: خودروسازها بدهی خود را به‌صورت کامل پرداخت نکرده اند و فقط قسمتی از بدهیشان که اکثرا مربوط به تامین قطعات خودروهای ناقص ، پرداخت شده تا مشکل خودروهای کف پارکینگ حل شود.

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان کشور، بیان کرد: قولی که دولت برای پرداخت وام به خودروسازها داده بود تا از این طریق بدهی خود را به قطعه سازان پرداخت کنند، محقق نشده است.

وی‌در‌ پایان تاکید کرد: استفاده از اقتصاد ‌دانش‌بنیان‌ در صنعت قطعه سازی سال‌هاست اجرایی شده و ادامه دارد و بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته شده اند، زیرا تکنولوژی که وجود نداشته را بومی سازی کرده اند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.