قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان هنوز اصلاح نشده است

یک عضو انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان با تاکید بر اینکه قطعه سازان ظرفیت این را دارند که روزانه ۲۸۰۰ تا ۳ هزار دستگاه قطعه برای هر خودروساز تولید کند، گفت: در حال حاضر همچنان قطعه سازان با قراردادهای قبلی اقدام به تولید می‌کنند.

حسن زارع نژاد در گفتگو‌ با خبرنگار قطعه نیوز، در خصوص تغییر قراردادهای خودروسازان با توجه به وعده وزیر برای افزایش تولید خودرو، گفت: در حال حاضر همچنان قطعه سازان با قراردادهای قبلی اقدام به تولید می‌کنند، ولی باید قراردادها اصلاح شود تا قطعه سازان نیز بتوانند، تولیدات خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه، قطعه سازان آمادگی کامل برای افزایش تولید را دارند، افزود: این در حالی است که همه این مسایل نیاز به همکاری حداکثری خودروسازان در‌ مسایل مالی و تجدید نظر در قرارداد هاست.

این عضو انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه نیز خاطر نشان کرد: فعلا اوایل سال است ‌هنوز نرخ برخی از هزینه های سربار از جمله حمل و‌نقل، نرخ دستمزد و‌سایر مسایل اقتصادی موثر مشخص نشده است، بنابراین باید دید این عوامل چه تغییری می‌کند و اگر این هزینه ها جبران شود، خودروساز هم به خیال راحت می‌تواند تولید را افزایش دهد.

زارع نژاد با تاکید بر اینکه قطعه سازان ظرفیت این را دارند که روزانه ۲۸۰۰ تا ۳ هزار دستگاه قطعه برای هر خودروساز تولید کند، افزود: همه این ها منوط به تامین امکانت مالی و ارزی از جمله تجدید قراردادهای خودروسازان، ‌‌دریافت تسهیلات کم‌بهره و‌ در نهایت حمایت دولت برای باز گذاشتن دست بانک ها در دریافت تسهیلات است.

وی‌در پایان در خصوص‌ تامین ارز مواد اولیه وارداتی، تصریح کرد: قطعا اگر ارز اینها تامین نشود که به مشکل می خوردند، ولی با توجه به اینکه ابتدای سال است، هنوز استارت کار نخورده است ولی باید همه مسایل حل و‌فصل شود تا به راحتی این مسایل حل و جهش تولید رخ داد.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.