قطعه سازان آمادگی تأمین قطعات خودروهای جدید را دارند؟

یک فعال قطعه در خصوص نمای خودروسازی ایران در سال آینده گفت:در سال آینده برخی از خودروها از رده خارج می شوند که این امر صورت های مالی خودروسازان را بهبود ببخشیده و صنعت قطعه سازی نیز رونق خواهد گرفت.

قطعه نیوز: امیرحسین جلالی نایب رییس انجمن همگن قطعه سازان تهران در پاسخ به این سوال که آیا قطعه سازان آمادگی لازم را برای تامین قطعات خودروهای جدید دارند؟ اظهار کرد: تصور نمی کنم که این کار از عهده قطعه سازان خارج باشد. آنها اگر مطالبات معوق خود را دریافت کنند، می توانند قطعات خودروهای جدید را تولید کنند.

نایب رییس انجمن همگن قطعه سازان تهران در خصوص تاثیر آزادسازی واردات خودرو بر بازار خودروهای ایرانی نیز گفت: قیمت پایه های خودروهای وارداتی بالاست. از این رو خودروهای خارجی نمی توانند در بازار  از نظر قیمت با خودروهای ایرانی رقابت کنند. ضمن اینکه این خودروها هزینه نگهداری قابل توجهی دارند که مصرف کننده های محدودی می توانند از بس آنها برآیند. در نتیجه واردات خودرو، بازار خودروهای ایرانی را تهدید نمی کند.

جلالی همچنین با اشاره به احتمال احیای برجام در سال آینده تصریح کرد: فعلا نتیجه مذاکرات مشخص نیست و هر چه ما می گوییم بر مبنای احتمالات است. چنانچه برجام احیا شود و توافقی صورت بگیرد، تا زمانی که به مرحله اجرا برسد، طول می کشد.

  احیای برجام به خودی خود آثار روانی مثبتی به همراه دارد. ولی برای اثرگذاری  در روند فعالیت بنگاه های اقتصادی، به زمان نیاز است.  

نایب رییس انجمن همگن قطعه سازان تهران با اشاره به تهدیدها و فرصت های احیای برجام برای صنعت قطعه سازی نیز تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر زمان فروش نفت در ایران رونق گرفته، قطعات داخلی و خودروهای داخلی کم فروغ شده و واردات رونق گرفته است.

جلالی ادامه داد: در عین حال مسئولان کشور در ۱۰ سال اخیر شاهد افت و خیزهای زیادی در کشور به واسطه تحریم ها بوده اند و انتظار می رود پس از احیای برجام نسبت به صنایع داخلی توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته با توجه به شرایط تحریمی، این تولیدکنندگان داخلی بودند که چرخ های خودروسازی را چرخاندند و بازار خودروی ایران را رونق دادند. بنابراین انتظار می رود پس از احیای برجام از این تولیدکنندگان به منظور نوسازی خطوط تولید و ماشین آلات و به روز رسانی دانش فنی، حمایت کنند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.