فراری ۲۵۰ تستاروسا مخصوص کودکان

فراری خورویی را مخصوص کودکان ساخته؛ یک ۲۵۰ Testa Rossa مدل ۱۹۵۷ با مقیاس ۳/۴.

قطعه نیوز: گاهی اوقات کودکان به دلیل جثه‌ کوچک خود، از انجام برخی کارها محروم می‌شوند. بسیاری از کودکان، آرزوی تجربه‌ حس رانندگی و یا مالکیت یک فراری را دارند و آن را دور از ذهن می‌دانند‌.

اما اکنون فراری خورویی را مخصوص کودکان ساخته؛ یک ۲۵۰ Testa Rossa مدل ۱۹۵۷ با مقیاس ۳/۴.

قیمت اولیه تستاروسا در مقیاس ۳/۴، ۷۵۵۰ دلار بیش از قیمت اولیه پورشه ۹۱ مدل ۲۰۲۲ است.

بدنه این فراری کوچک از آلومینیوم و با همان روش قدیمی، ساخته شده و است  بخش خودروهای کلاسیک فراری، با همان الگوی اصلی تستا روسا، آن را طراحی کرده است.

این تستاروسای کوچک ، با همکاری کمپانی Little Car (سازنده خودروها بچه‌گانه گران‌قیمت و نزدیک به واقعیت) ساخته شده و کاملاً شبیه به یک فراری واقعی است. تنها هنگامی که کنار جسمی برای مقایسه قرار گیرد، می‌توان ابعاد کوچک آن را تشخیص داد؛ در غیر این صورت، شاید با یک خودروی واقعی اشتباه گرفته شود!

مشخصات فنی

 رینگ‌های ۱۲ اینچی مفتولی فراری کوچک، کاملاً دست‌ساز‌ هستند و از چرخ‌‌های اصلی Borrani استفاده شده که در نهایت با تایرهای Pirelli Cinturato پوشیده شده‌اند.

فراری 250 تستاروسا مخصوص کودکان در کنار نسخه واقعی

از دیگر جزئیات دقیق و مشابه واقعیت آن می‌توان به فرمان Nardi مشابه با خودروی اصلی، پدال‌های برگرفته شده از سوپراسپرت F8 Tributo و روکش و تودوزی چرم با کیفیت بالا که در مدل‌های امروزی فراری دیده می‌شود، اشاره کرد. حتی هندسه و نحوه قرارگیری فرمان و سیستم تعلیق نیز به فراری تستاروسا اصلی نزدیک است تا فرمان‌پذیری مناسب و مطابق ظاهر را ارائه دهد.

دمپر و کویل‌اور (قسمتی از فنربندی) Bilstein توسط رانندگان تست فراری در پیست Fiorano در Maranello، تنظیم و امضا شد. ایده سوار شدن رانندگان بزرگسال تست فراری در خودوری کودکان و امتحان آن در پیست فیورانو، بسیار باورنکردنی بود. البته فراری می‌گوید که این تستاروسا ۳/۴ می‌تواند توسط افراد بالای ۱۴ سال، رانده شود.

یکی از تفاوت‌های عمده بین نسخه کودکان با تستاروسا ۲۵۰ اصلی، پیشرانه الکتریکی برای نسخه کوچکتر است. پیشرانه برقی از سه باتری با اندازه نامشخص تشکیل شده است که قابلیت پیمایش ۹۰ کیلومتر را به این خودرو می‌بخشد.

حداکثر سرعت آن به بیش از ۶۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. البته باید حالت رانندگی Sport و یا Race را انتخاب کرد؛ زیرا سرعت در حالت Novice (مبتدی) تا ۱۹ کیلومتر برساعت، محدود شده و در حالت Comfort نیز به ۴۵ کیلومتر برساعت می‌رسد. این حالت‌ها از طریق یک اهرم (manettino) که بسیار شبیه به فراری‌های امروزی است، انتخاب می‌شوند. یک سوئیچ از راه دور نیز مخصوص والدین موجود است و ترمز‌های دیسکی Brembo وظیفه توقف خودرو را انجام می‌دهد.

فراری 250 تستاروسا مخصوص کودکان

نسخه اصلی فراری تستاروسا بسیار کمیاب و گران‌قیمت است. تنها ۳۰ دستگاه از آن بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۲ تولید شد. در حالی که نسخه کوچک آن به تعداد ۲۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد. قیمت اولیه تستاروسا در مقیاس ۳/۴، حدودا ۱۱۰ هزار دلار (۷۵۵۰ دلار بیش از قیمت اولیه پورشه ۹۱ مدل ۲۰۲۲) است.

منبع : motortrend.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.