اختتامیه ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو

قطعه نیوز: جلسه اختتامیه ارزیابی های خدمات پس از فروش صنعت خودرو مربوط به دوره ارزیابی سال ۱۳۹۸ که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اواسط تابستان سال ۹۹ ادامه پیدا کرده بود با حضور مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار گردید.


فرآیند ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو همه ساله بر اساس الزامات آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرائی می گردد.
بر این اساس آخرین دوره این ارزیابی که با توجه به شیوع ویروس کرونا با تاخیراتی در اجرا همراه بود در نیمه تابستان سال ۹۹ جمع بندی گردید. در این دوره تعداد ۴۸ شرکت عرضه کننده خودرو و تعداد ۲۳۸۵ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از این ارزیابی طی جلسه ای با حضور مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار گردید.
در این جلسه ضمن تبیین نحوه اجرا و بروز آوری روش های ارزیابی، بکارگیری IT در اجرای ارزیابی ها و … نتایج ارزیابی های به عمل آمده در حوزه هایی نظیر ستاد خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو/ واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تحت پوشش آنها به همراه وضعیت رتبه بندی نهایی شرکت ها در ۲ دسته خودروهای سواری و سنگین تشریح گردید.
آقای دکتر معمار باشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های به عمل آمده در راستای تهیه و تکمیل گزارش مذکور ابراز امیدواری نمودند که با استمرار اجرای این ارزیابی ها و نوآوری در روش های مورد استفاده، در آینده نزدیک شاهد افزایش روز افزون کیفیت ارائه خدمات و نهایتاً ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان خدمات پس از فروش خودرو در کشور باشیم.
همچنین اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ضمن ارائه توضیحات کامل از روند اجرای فعالیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای ارزیابی ها، در خصوص اجرای شیوه های بازرسی ریموت در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ و بهره گیری از این روش ها در ارزیابی های خدمات پس از فروش و همچنین برنامه های توسعه ای و تحقیقاتی شرکت isqi در حوزه تست و بازرسی گزارشی ارائه نمود.
گفتنی است بر اساس ارزیابی های انجام شده طی یک سال گذشته، جدول رتبه بندی و رده بندی نهایی خدمات پس از فروش عرضه کنندگان خودرو مطابق جدول ذیل می باشد:

رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو (دارای بیش از ۱۰ نمایندگی مجاز) -سبک

* با توجه به شروع فعالیت شرکت KTL (متولی ارائه خدمات پس از فروش به محصولات برند هیوندایی شرکت کرمان موتور) در نیمه دوم سال ۹۸ و عدم وجود اطلاعات مرتبط در نیمسال اول، این شرکت علیرغم مشارکت فعال در ارزیابی مشمول رتبه بندی نگردیده است.

رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو (دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی مجاز) –سبک *

* این شرکت ها به جهت عدم گستردگی شبکه خدمات متناسب با آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو در رده بندی کلی قرار نگرفته اند.
* * شرکت های ریگان خودرو و صنعت خودرو آذربایجان به دلیل عدم وجود اطلاعات در خصوص برخی از شاخص های ارزیابی، حائز رتبه و مشمول رده بندی نگردیده اند.

رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو– سنگین

* این شرکت ها به جهت عدم گستردگی شبکه خدمات متناسب با آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو در رده بندی کلی قرار نگرفته اند.
* * شرکت رخش خودرو دیزل به دلیل عدم وجود اطلاعات در خصوص برخی از شاخص های ارزیابی، حائز رتبه و مشمول رده بندی نگردیده اند.

منبع:  بازررسی کیفیت و استاندارد ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.