لوسید ایر ۲۰۲۲؛ رکورددار طولانی‌ترین مسافت بین خودرو‌های برقی

قطعه نیوز: خودروی برقی لوسید ایر که رقیب اصلی خودروی تسلا مدل s است، با توانایی پیمایش ۸۳۷ کیلومتر با یک بار شارژ کامل، به طور رسمی معرفی شد.

لوسید موتورز (Lucid Motors) که پیش‌تر با نام آتیه‌وا  شناخته می‌شد یکی از شرکت‌های تازه در صنعت خودروسازی است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا تاسیس شده‌ است. این شرکت تازه تاسیس علاقه به ساخت خودرو‌های الکتریکی خودروان و لوکس دارد.

در حال حاضر این شرکت خودروسازی از جدیدترین محصول خود به نام لوسید ایر رونمایی کرده است که این خودرو می تواند با یک بار شارژ مسافت زیادی را پیمایش کند.

مدل Dream Edition Range که دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی است، می‌تواند با برد ۸۳۷ کیلومتر بر ساعت بیشترین حرکت را داشته باشد، در حالی که مدل Grand Touring که ۱۳۳ اسب بخار قدرت کمتر دارد، با چرخ‌های ۱۹ اینچی ۸۳۰ کیلومتر  حرکت می‌کند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که بسیاری از استارتاپ‌های خودرو‌های برقی امروزی از ارقام فوق العاده و عملکرد محدوده رانندگی بالا خبر می‌دهند.

لوسید موتورز که قصد دارد اولین خودرو‌ی برقی خود را قبل از پایان سال به مشتریان خود تحویل دهد، اکنون با برآورد رسمی EPA را افزایش داده است و محدوده و کارایی سدان ایر، گامی بزرگ به جلو برداشته است.

خاص ترین مدل لوسید ایر که با نام Dream Edition شناخته می شود

دارای ۲ مدل نسخه است؛ برد ۹۳۳ اسب بخاری که  با یک بار شارژ بیشترین فاصله را دارد، در حالی که نسخه ۱۱۱۱ اسب بخاری عملکرد را فدای قدرت می‌کند، بر اساس میزان برد تخمین زده شده این خودرو  با چرخ‌های ۱۹ اینچی، می‌تواند تا ۷۵۸ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

لوسید ایر ۲۰۲۲؛ رکوردار طولانی‌ترین مسافت بین خودرو‌های برقی

گفتنی است، لوسید در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که تولید ایر را در بهار امسال آغاز کند، اما این کار تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. با رتبه بندی EPA در حال حاضر، لوسید یک گام به تحویل خودرو‌ها به مشتریان نزدیکتر شده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.