تولید اولین استارت آپ لوسید به نام ایر

قطعه نیوز: اولین تولید استارت آپ لوسید یک سدان سریع تر، کاراتر و جادارتر از مدل اس تسلا است که از اوایل سال ۲۰۲۱ در کارخانه کاسا گرانده آریزونای آمریکا تولید خواهد شد.

نام سدان لوسید ایر Air‌ به معنی هوا است. پیتر راولینسان Peter Rawlinson مدیر عامل و طراحی این خودرو در مراسم رونمایی این خودرو گفت: آن چه به دست آورده ایم در خودروهای برقی صف شکن است و این فقط به خاطر باتری آن نیست، تصویر کلی که در آن ترسیم شده میزبان انواعی از امکانات است.

راولینسان خودش سرمهندس مدل اس تسلا و قائم مقام مهندسی تسلا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بوده است و حالا ادعا می کند که مدل ایر لوسید، ۱۷ درصد بازده بالاتری نسبت به مدل های تسلا دارد و با پیل های کمتر پیمایش بیشتری برای خودروهای این استارت آپ ایجاد می کند.

لوسید در سال ۲۰۱۶ نمونه اولیه یا در اصطلاح پروتوتایپ ایر را به نمایش گذاشت و حالا مدل آماده برای تولید انبوه نشان میدهد که این استارت آپ تا چه اندازه به آن طراحی وفادار مانده است. تنها تغییراتی مختصر در ظاهر بیرونی خودرو مشاهده می شود، آینه های جانبی کمی بزرگترند تا مطابق استانداردها باشند و شیشه جلوی خودرو هم کمی خمیده تر از نمونه اولیه است.

برآوردها نشان می دهد که پیمایش آن به ازای هر بار شارژ ۵۱۷ مایل (۸۲۷ کیلومتر) است. در مقایسه تسلا مدل اس ۴۰۲ مایل می پیماید. این خودرو می تواند ظرف ۹.۹ ثانیه مسافتی حدود ۴۰۰ متر را طی کند. در حالی که سریع ترین مدل تسلا برای این مسافت نیاز به ۱۰.۴ ثانیه دارد.

روالینسان می گوید این رکورد تا به حال به دست نیامده، خودروی که پیمایش آن به ازای هر بار شارژ بیشتر از ۵۰۰ مایل است و در عین حال سریع ترین خودروی سواری دنیا است.

معماری این خودرو ۹۰۰ ولتی است و برای پیمایش ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) فقط به ۲۰ دقیقه شارژ نیاز دارد. بالاترین نرخ سرعت شارژ برای این خودرو هر دقیقه ۲ مایل ثبت شده است.

شروع قیمت این خودرو از ۸۰ هزار دلار است و در ادیشنی که بالاترین امکانات را دارد و به تعداد معدودی تولید می شود ۱۶۹ هزار دلار است. مدل جی تی ایر با ۵۱۷ مایل پیمایش به ازای هر شارژ ۱۳۹ هزار دلار قیمت گذاری شده است. مدل تورینگ آن با ۴۰۶ مایل پیمایش به ازای هر شارژ ۹۵ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

عملکرد و پیمایش مورد انتظار از این خودرو متفاوت است و به همان نسبت قیمت آن هم فرق دارد. در بالاترین مدل توان آن ۱۰۸۰ اسب بخار است و در سه رنگ سیاه،‌ سفید و طلایی عرضه میشود. خودروهای گران تر این استارت آپ از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ قابل تحویل به مشتری خواهند بود.

این خودرو از لحاظ داخل اتاق هم متفاوت است و با این که سدان اندازه متوسط به حساب می آید اما به اندازه سدان تمام قد جادار است.

صفحه نمایش مربوط به اطلاعات مورد نیاز راننده مثل کیلومتر شمار و غیره به صورت «شناور» و پشت فرمان طراحی شده است. در مرکز داشبورد هم یک صفحه نمایش لمسی زاویه دار جانمایی شده است.

صندوق چهار برابر رقبا جای بار دارد

مدل اس یو وی استارت آپ لوسید از سال ۲۰۲۳ به بازار می آید اما از همین حالا عکس ها و تیزرهای آن منتشر شده است. لوسید نام شاسی بلند خود را که تنها تصاویر آن را منتشر کرده گراویتی Gravity‌ به معنی گرانش گذاشته است. هنوز جزئیاتی از مشخصات فنی آن منتشر نشده است.

همزمان با ارائه خودرو ایستگاه شارژ ESS‌ برای منزل هم طراحی و عرضه شده که یادآور فعالیت های روزهای اول تسلا است. اما برخلاف تسلا قصد سرمایه گذاری در زیرساخت های شارژ ندارد. در عوض با الکتریفای آمریکا شراکت ایجاد کرده است. یعنی کسانی که لوسید ایر می خرند تا سه سال در تمامی ایستگاه های شارژ الکتریفای آمریکا مجانی شارژ می شوند.

دلیل تأخیر شروع تولید لوسید ایر، شیوع ویروس کرونا بوده است. کارخانه کاسا گرانده آریزونا در جنوب فینکس با سرمایه ۷۰۰ میلیون دلار تأسیس شده و ۳۴ هزار خودرو در سال ظرفیت تولید دارد که در مراحل بعدی به ۴۰۰ هزار در سال می رسد.

این کمپانی از سال ۲۰۰۷ تحت نام Atieva‌ تأسیس شد که اکنون برای شاخه مهندسی و فناوری این کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد و باتری تأمین می کند. تمرکز اولیه این کمپانی روی تولید باتری برای فرمولا ایی یا مسابقات فرمولای برقی بوده است.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.