معرفی اولین موتورسیکلت برقی بنلی

۱۰۰ کیلومتر پیمایش با یک مرتبه شارژ

قطعه نیوز: در ماه ژوئن گذشته، خبرهایی درباره برنامه‌­ریزی برند QJMotor به عنوان شریک بنلی در بازار چین برای معرفی یک موتورسیکلت برقی منتشر شد. اکنون این شرکت اقدام به انتشار تصاویر این محصول جدید نموده تا علاقمندان را با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کند.

موتورسیکلت برقی بنلی، با یک مرتبه شارژ می‌تواند تا شعاع ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

هرچند نام این محصول، یعنی QJ7000D را نمی­‌توان چندان هیجان‌انگیز و جالب دانست اما از همین اسم عجیب می­‌توان به برخی اطلاعات مهم دست یافت چراکه رقم ۷۰۰۰ از میزان خروجی پیشرانه برقی برحسب وات خبر می‌­دهد.

مشخصات فنی

البته همچون سایر وسایل نقلیه دوچرخ با قوای محرکه برقی، نیروی قابل استفاده در هنگام حرکت کمتر از حداکثر خروجی پیشرانه خواهد بود. به همین دلیل نیروی خروجی QJ7000D به صورت رسمی برابر با ۱۰ کیلووات اعلام شده که معادل با ۱۳.۴ اسب­‌بخار است. این میزان قدرت، QJ7000D را در ردیف موتورسیکلت­‌های عادی با حجم موتور ۱۲۵ سی­‌سی قرار می‌­دهد.

 اولین موتورسیکلت برقی بنلی

با نگاهی به تصاویر QJ7000D، می­توان شباهت میان آن با نسخه کانسپتش را به راحتی درک کرد. فضایی که در مدل‌های بنزین‌­سوز به عنوان محفظه سوخت استفاده می­‌شود در این مدل به عنوان فضای قرار دادن کلاه ایمنی انجام وظیفه می‌کند و اطراف آن با قطعات پلاستیکی محافظ پوشانده شده است.

نکته جالب در طراحی بدنه QJ7000D، وجود فضای خالی در زیر محفظه کلاه و صندلی راکب است که حسی از معلق بودن قطعات بدنه را پدید می‌آورد. اهرم تعویض دنده هم نظاهری مشابه با موتورسیکلت­‌های متداول دارد.

برخی مشخصات فنی این موتورسیکلت برقی اعلام شده که از میان آن‌ها می‌توان به حداکثر سرعت ۱۰۴ کیلومتر برساعت و شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ باتری­‌ها اشاره کرد.

با توجه به فاصله زیاد بین موتورسیکلت­‌های قدرتمند و البته گران و از سوی دیگر اسکوترهای برقی فاقد هیجان، امثال QJMotor با معرفی مدل‌های نسبتاً نیرومند با قیمت مناسب می‌­توانند موقعیت مناسبی در بازار به دست آورند. درصورتی که QJ7000D یا نمونه­‌های مشابه آن با نشان بنلی وارد بازار اروپا شود، این موفقیت مطمئناً تشدید خواهد شد.

منبع : bennetts.co.uk

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.