مرسدس ۳۰۰SEL پنجاه ساله شد

۵۰ سال از نخستین قهرمانی مرسدس‌بنز در مسابقات اتومبیلرانی SPA با خودروی افسانه‌ای ۳۰۰SEL می‌گذرد.

قطعه نیوز: آلمان‌ها به همین مناسبت سه مدل استثنایی از محصولات تمام مسابقه‌ای خود را معرفی کرده‌اند.

مرسدس‌ به بهانه گرامیداشت ۵۰ سالگی خودروی مسابقه‌ای ۳۰۰SEL، سه محصول را با ترکیب رنگی مشابه همان تولید کرده است.

خوک قرمز، لقب خودروی مسابقه‌ای مرسدس‌بنز ۳۰۰SEL 6.8 بود که در سال ۱۹۷۱ توانست در کلاس خوش به قهرمانی برسد. این اتفاق به دلیل افزایش اعتبار بخش AMG برای شرکت بی‌اندازه اهمیت داشت. چراکه آن روزها بخش اسپرت و تیونینگ فوق هنوز نوظهور و نوپا بود.

مرسدس به بهانه گرامیداشت همین افتخارآفرینی سه خودروی مسابقه‌ای تک محصول را با ترکیب رنگی مشابه همان ۳۰۰SEL تولید کرده است. انتخاب این خودروها نیز در نوع خود جالب توجه است، چراکه شاهد به‌روزرسانی نسخه فعلی AMG GT3، مدل ۲۰۱۶ از AMG GT3 و یک دستگاه SLS AMG GT3 هستیم.

برای هر سه محصول از تریم فیبر کربنی در داخل کابین استفاده شده است. هم‌چنین این خودروها شامل یک پلاک شناسایی با امضای موسس AMG هم هستند.

کابین خودروی مسابقه‌ای مرسدس

قرار نیست هیچ‌یک از این خودروها طبق قوانین FIA به فروش برسند. قوای محرکه خودروهای فوق ۶.۳ لیتری هشت سیلندر Vشکل تنفس طبیعی با ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت است.

غیر از مدل فعلی AMG GT3 که اکنون نیز در رقابت‌های کلاس جی‌تی نقش‌آفرینی می‌کند، دو خودروی دیگر به صورت اختصاصی و به همین منظور بازطراحی شده‌اند. شماره شاسی AMG GT3 مدل ۲۰۱۶ عدد ۱۰۰ را نشان می‌دهد. هم‌چنین SLS GT3 فوق هم بر اساس آخرین شاسی موجود در کارخانه دوباره ساخته شده است.

طبیعی است که خرید این خودروها با توجه به منحصر به فرد بودنشان هزینه بالایی خواهد داشت. به طوری که SLS AMG GT3 قیمتی ۷۷۰ هزار دلاری، AMG GT3 مدل ۲۰۱۶ قیمتی ۵۹۰ هزار دلاری و AMG GT3 جدید قیمتی ۶۸۰ هزار دلاری دارد. رونمایی رسمی از این خودرو در آغاز رقابت‌های دور جدید SPA برگزار خواهد شد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.