تولید خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در هند افزایش می‌یابد

سیاست‌های تشویقی دولت هند، برای داشتن هوای پاک سبب شده تا خودروسازان و تولیدکنندگان موتورسیکلت به سمت افزایش محصولات الکتریکی حرکت کنند.

قطعه نیوز: این روزها رقابت در شرکت های خودروسازی و تولیدکننده موتورسیکلت به تولید بیشتر محصولات الکتریکی رسیده است. در این راستا بسیاری از فعالان صنعت حمل و نقل نه تنها در این حوزه پیشگام معرفی می شوند بلکه برخی حتی جز الکتریکی‌ها در سبد محصولی خود ندارند.

در ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرد که باجاج نام جدیدی برای یک موتورسیکلت برقی جدید ثبت کرده است که شباهت هایی از نظر طراحی به هسکوارنا در موتورسیکلت های برقی دارد.

این موتورساز هندی نام Freerider  را به عنوان برند جدید برای محصول خود ثبت کرده، این  دوچرخه الکتریکی می تواند با یک بار شارژ حدود ۱۱ اسب بخار قدرت و حداکثر ۶۲ مایل را طی کند. این لوگو احتمالا برای سایر محصولات باجاج نیز استفاده شود.

آینده برقی‌ها در هندوستان

بر اساس گزارشی از Gaadi Waadi، این شرکت تولیدکننده موتورسیکلت هندی در حال طراحی برندی جدید است که فقط دوچرخه و سه چرخه برقی را به فروش برساند. این  توسعه به دنبال جدیدترین اسکوتر برقی باجاج یعنی چتاک که در آوریل ۲۰۲۱ رونمایی شد و الان به عنوان یکی از پرفروش ترین اسکوترهای برقی در بازار هند معرفی می شود، ایجاد شده است.

باجاج به بورس اوراق بهادار بمبئی (BSE) اطلاع داده که هیئت مدیره آن چنین تحولی را تایید کرده است. بر اساس این گزارش، شرکت زیرمجموعه باجاج از فرصت های موجود در جهت رشد شرکت استفاده و کمک می کند تا در تولید محصولات الکتریکی و هیبریدی در رده دو، سه و چهار چرخ فعالیت کند. Gaadi Waadi  همچنین اعلام کرده است که این برند طیف وسیعی از سه چرخه های برقی و چهارگانه را تا سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد.

در این راستا گفته شده که شرکت های رقیب هم برنامه‌هایی در زمینه تولید محصولات الکتریکی دارند، برای مثال رقبای باجاج  هیرو موتوکورپ و شرکت تی‌وی‌اس موتور دو تولید کننده موتورسیکلت هندی نیز سرمایه‌گذاری‌های در زمینه توسعه حمل و نقل الکتریکی انجام داده اند.

 این سرمایه گذاری بزرگ همچنین به دنبال تعدادی از مزایای اعلام شده توسط دولت مرکزی و ایالتی برای خودروهای برقی است.  از جمله مزایای افزایش تولید محصولات الکتریکی برای خودروسازان و تولیدکنندگان موتورسیکلت می توان به اختصاص یارانه برای توسعه وسعت زمین کارخانه ها اشاره کرد.

علاوه بر این خودروهای الکتریکی از مالیات‌هایی که برای خودروهای بنزینی و حتی هیبریدی تعیین شده نیز معاف خواهند بود. همچنین هزینه پارگینگ، هزینه ثبت نام خودرو، عوارض جاده ای و غیره نیز برای خودروها و موتورسیکلت‌های الکتریکی کاهش یافته است. تمام این تدابیر برای داشتن آسمانی پاک تر در نظر گرفته شده است.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.