نسخه ویژه‌ی شورولت کامارو اگزرسیست هنسی معرفی شد

شرکت تیونینگ خودرو هنسی پرفورمنس به مناسب سالگرد ۳۰ سالگی‌اش از نسخه‌ی ویژه‌ی شورولت کامارو ZL1 با نام هنسی اگزرسیست رونمایی کرد

قطعه نیوز: شرکت تیونینگ خودرو هنسی پرفورمنس به مناسب سالگرد ۳۰ سالگی‌اش از نسخه‌ی ویژه‌ی شورولت کامارو ZL1 با نام هنسی اگزرسیست رونمایی کرد که از پیشرانه سوپرشارژ با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار بهره می‌برد.

از زمانی که هنسی (Hennessey) کار خود را در سال ۱۹۹۱ در تگزاس برای تیونینگ خودرو آغاز کرد، راه زیادی طی کرده است. سی سال بعد، هنوز خودروهای پرقدرتی تولید می‌شوند و این شرکت با مورد خاصی نقطه عطف تاریخ خود را جشن می‌‌گیرد.

امسال این تیونر مدل ویژه‌ای برای سالگرد ۳۰ سالگی‌اش با نام هنسی اگزرسیست (Hennessey Exorcist) ارائه می‌دهد که در تعداد محدود تولید می‌شود و کار این تیونر در تولید ۱۰۰ دستگاه اگزرسیست کامارو ZL1 را به پایان می‌رساند.

نمای جلو شورولت کامارو ZL1 هنسی اگزرسیست / Hennessey Exorcist Chevrolet Camaro ZL1 قرمز رنگ
هنسی

به گزارش موتوروان، هنسی شورولت کامارو ZL1 را به خودرویی با ارتقای عملکرد تبدیل می‌کند. پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ که به‌شدت اصلاح شده است، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۷۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این نسخه هیچ تفاوتی با سایر مدل‌های اگزرسیست نداردِ؛ اما این مقدار کافی است تا کوپه‌‌ی کامارو را در ۲٫۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است و مسیر یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۹٫۵۷ ثانیه با سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. هنسی این نسخه را برای شکست دوج دیمون طراحی کرده است.

کسانی که مدل نسخه‌ی ۳۰ سالگی هنسی را خریداری کنند، شورولت کامارو را مجهز به نشان‌های سالگرد در گل‌گیرهای جلو دریافت می‌کنند. هنسی به‌صورت جداگانه شماره‌ی هر خودرو را با پلاک شاسی نسخه‌ی سالگرد ۳۰ سالگی شماره‌گذاری می‌کند و  قصد دارد تنها ۳۰ نمونه از این مدل فوق سریع شورولت کامارو بسازد.

این خودرو تعمیرات اساسی در پیشرانه دریافت می‌کند تا بتواند چنین نیرویی ایجاد کند. از جمله این موارد می‌توان به سوپرشارژر ارتقاءیافته، سیستم القایی هوای جریان بالا، سیستم سوپاپ تقویت‌شده، سرسیلندر جدید و موارد دیگر اشاره کرد.

کامارو نسخه ۳۰ سالگی هنسی اگزرسیست با قیمت ۱۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد و این هزینه شامل قیمت شورولت کامارو ZL1 مورد نیاز برای ارتقای بسته است. کامارو تقویت‌شده دارای دو سال یا ۲۴ هزار مایل گارانتی هنسی خواهد بود. این شرکت در ۳۰ سال گذشته خودروهای زیادی ارتقا داده است و اکنون برای ساخت ابرخودروی مخصوص خود با نام ونوم F5 تلاش می‌کند. امیدواریم این ابرخودرو در آینده نزدیک وارد بازار شود تا ببینیم آیا می‌تواند رکورد سرعت زمینی را ارتقا بدهد یا خیر.

منبع: زومیت 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.