مالک اولین هنسی ونوم F5 محدود به ۴ هزار کیلومتر رانندگی در سال است

هنسی تصاویری از ابرخودروی ونوم F5 با رنگ آبی آریون و تزئینات نارنجی به نمایش گذاشته است.

قطعه نیوز: هنسی تصاویری از ابرخودروی ونوم F5 با رنگ آبی آریون و تزئینات نارنجی به نمایش گذاشته است. این محصول، کیسه هوا ندارد و در امریکا، محدودیت رانندگی چهار هزار کیلومتر در سال خواهد داشت.

هنسی از مدت‌ها پیش به‌عنوان تیونر در تقویت پیشرانه‌ی خودروها فعالیت می‌کرد؛ ولی این شرکت اکنون به جایی رسیده است که می‌تواند ابرخودرو اختصاصی بسازد.

با نگاهی به مشخصات فنی هنسی ونوم F5، برخی حتی استدلال می‌کنند این خودرو در حقیقت یک هایپرکار است. به گزارش موتوروان، هدف هنسی از معرفی ونوم F5، شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی قانونی در خیابان بود. این ابرخودروی ۲٫۱ میلیون دلاری محدود به ۲۴ نمونه است و ظاهراً دقیقاً به همین تعداد باقی خواهد ماند.

نمای سه چهارم عقب هنسی ونوم اف 5 / Hennessey Venom F5 آبی رنگ
هنسی ونوم F5

نمونه‌ای از ونوم F5 که در تصاویر ملاحظه می‌کنید، توسط کارآفرینی به نام هوارد پینز با رنگ آبی آریون به همراه تزئینات نارنجی‌رنگ که در داخل ادامه دارد، سفارش داده و خریداری شده است.

از آنجا که این خودرو احتمالاً در ایالات متحده ثبت خواهد شد، مالک آینده‌ نمی‌تواند سالیانه بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر (۲۵۰۰ مایل) با آن رانندگی کند؛ زیرا اولین خودروی سفارشی هنسی فاقد همسان‌سازی کامل با قوانین دولت فدرال آمریکا است. این نمونه فقط برای کاربرد نمایش و به‌عنوان مدل نمایشی قابل ثبت است و زیرا کیسه هوا ندارد.

در اواسط دسامبر سال ۲۰۲۰ و هنگامی که نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 رونمایی شد، هنسی بیش از این حدود نیمی از نسخه‌های تولیدی را به سفارش‌دهندگان اولیه فروخته بود.

هنوز مشخص نیست چند دستگاه هنوز در اختیار هنسی هستند و می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و آیا مدل قدرتمند F5 GTR که از این ابرخودرو مشتق شده و در دستور کار است، با چه تیراژی تولید می‌شود. پیش از این در اوایل سال جاری، جان هنسی به تولید این نسخه در آینده اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو

با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و هیبریدی در صحنه‌ی تولید، هنسی ونوم F5 می‌تواند یکی از آخرین ابرخودروها و هایپرکارهایی باشد که منحصراً از پیشرانه احتراق داخلی بهره می‌برد.

مشخصات فنی این ابرخودرو مطمئناً در خور توجه است؛ زیرا پیشرانه‌ی ۶٫۶ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو با نام «Fury» با قدرت خروجی ۱۸۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۶۱۷ نیوتن‌‌متر دارد.

سرعت ونوم F5 در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۴٫۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۸٫۴ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۵٫۵ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بیشینه‌ی سرعت این ابرخودرو بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است و به همین دلیل محبوبیت زیادی در میان طرفداران سرعت دارد. این امر هنسی ونوم F5 را به سریع‌ترین خودروی قانونی در خیابان تبدیل خواهد کرد؛ اما قطعاً منطبق نبودن کامل با مقررات دولت فدرال، بحث و جدال بسیاری برای آن ایجاد خواهد کرد.

دقت داشته باشید که بوگاتی شیرون سوپر اسپرت توانست رکورد سرعت ۴۸۹ کیلومتر بر ساعت (۳۰۴ مایل در ساعت) را فقط در یک جهت انجام بدهد و به همین علت، هنوز با ابرخودروی ونوم فاصله دارد.

صحبت از رقابت برای ثبت رکورد سرعت شد؛ بد نیست بدانید که SSC تواترا نیز می‌خواهد پادشاه بلامنازع سرعت در آمریکا باشد؛ اما تلاش‌های سازنده‌ی آن برای ثبت رکورد خیلی رضایت‌بخش نبوده است. در همین حال، از ابرخودروسازان اروپایی اخبار مثبتی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود کونیگزگ در حال آماده‌سازی مدل جدیدی از یسکو (Jesko) با نام نسخه‌ی Absolut است.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.