مهمترین ویژگی‌های مرکز استاندارد کوییک سرویس خودرو را بدانید

کوییک سرویسی که تمام خدمات استاندارد را ارائه می‌دهد، علاوه بر تعویض روغن موتور و فیلترها سایر موارد نظیر وضعیت تمام روانکارهای خودرو، لنت‌ها و سیستم ترمز، سیستم خنک‌کننده، شمع‌ها و وایرها، لاستیک‌ها و… را نیز بررسی می‌کند.

قطعه نیوز: در یک کوییک سرویس، سرویس‌کار براساس انتخاب صاحب خودرو سرویس‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد. اصولا یک سرویس دوره‌ای عادی شامل تعویض روغن و فیلتر‌ها است.

کوییک سرویسی که تمام خدمات استاندارد را ارائه می‌دهد، علاوه بر تعویض روغن موتور و فیلترها سایر موارد نظیر وضعیت تمام روانکارهای خودرو، لنت‌ها و سیستم ترمز، سیستم خنک‌کننده، شمع‌ها و وایرها، لاستیک‌ها و… را نیز بررسی می‌کند.

محیط منظم، تخصصی، با کیفیت و استاندارد، مهمترین ویژگی‌های یک مرکز کوییک سرویس مناسب به شمار می‌روند

اما اینکه خدمات در چنین مراکزی با چه جزئیاتی به مشتری ارائه شود، کاملا به انتخاب متقاضیان بستگی دارد. لازم به ذکر است انجام سرویس دوره‌ای خودرو مطابق با برنامه سازنده وسیله نقلیه در دفترچه راهنما ذکر می‌شود.

به گزارش «قطعه نیوز»، به طور معمول زمان انجام سرویس دوره‌ای به مدل خودرو، سال ساخت، شرایط رانندگی و نگهداری از خودرو، مسافت طی شده و سطح کیفی مواد مصرفی بستگی دارد. برخی از پارامترهای مهم در انجام اتوسرویس از نظر مکانیک‌های خودرو عبارتند از:

  • نوع کاربری خودرو
  • مسافت طی شده یا ساعت کارکرد خودرو
  • شرایط ترافیک مسیر رفت‌و‌آمد روزانه
  • شرایط اقلیمی هوا
  • نوع جاده مانند جاده‌های کوهستانی و غبارآلود
  • سلامت قطعات حیاتی خودرو
  • عمر خودرو

ویژگی‌های محیطی و فضای کوییک سرویس

به طور کلی استاندارد یا تعریف دقیق و مشخصی برای طراحی فضای مناسب یک ارائه دهنده کوییک سرویس وجود ندارد.

اما درنظر گرفتن مواردی نظیر وجود فضای مناسب، راحت و امن برای مشتریان، بخصوص خانم‌ها، در فضای یک مرکز ارائه دهنده خدمات کوییک سرویس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به طور معمول زمان انجام سرویس دوره‌ای (کوییک سرویس) به مدل خودرو، سال ساخت، شرایط رانندگی و نگهداری از خودرو، مسافت طی شده و سطح کیفی مواد مصرفی بستگی دارد

در چنین فضایی مشتریان باید بتوانند با آرامش منتظر تمام شدن خدمات درخواستی خودرو باشند و یا در حین انجام سرویس دوره‌ای خودرو به سایر امور شخصی مانند کار با رایانه، استفاده از اینترنت، شارژ تلفن همراه و یا نوشیدن یک نوشیدنی دلچسب در فضای آرام کافه در کنار همراهان خود بپردازند.

فضای مناسب برای انتظار و استراحت، باعث ایجاد آرامش و رضایت مشتریان در یک مرکز استاندارد خواهد بود

در عین حال وجود امکاناتی نظیر فروشگاه و ارائه مشاوره تخصصی برای انتخاب درست و مناسب خدمات و کالا، سرویس بهداشتی مجزا برای مشتریان آقا و خانم و امکان استفاده از انواع پوزهای مربوط به بانک‌های معتبر برای ایجاد حس‌ و حال خوب مشتریان در یک کوییک سرویس حائز اهمیت بسیار است.

نویسنده: نگار بیگی

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سیامک می گوید

    مرکزهای خدمات خودرویی معمولا توی عکس قشنگن
    اصلا عکسای قشنگ شون و میذارن. ولی آدم میره میبینه چه داغونن. حالا شما حرف از فضای آرام برای مشتری میزنی که در نوع خودش جالبه!!!!!!

    1. ارغوان می گوید

      این اتوسرویس امتحان کنید، پشیمون نمیشید🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.