«کوییک سرویس» خودرو چیست؟

«کوییک سرویس» در لغت به معنای ارائه سرویس سریع و استاندارد به صاحبان خودروها است. در زبان انگلیسی «Express Maintenance» به عنوان عبارتی معادل و هم‌معنای کوییک سرویس کاربرد بیشتری دارد.

قطعه نیوز: در سال‌های اخیر و با سرعت گرفتن روند زندگی، استفاده از پارامتر «سرعت و کیفیت» در تمام زمینه‌ها، از جمله ارائه خدمات دوره‌ای خودروها بیش از گذشته اهمیت یافته است و همین امر باعث شده است مراکز تخصصی به منظور ارائه خدمات کوییک سرویس خودرو ایجاد شوند.

به گزارش «قطعه نیوز»، این مراکز قطعات مصرفی خودرو را که برای استفاده در مدت زمان کوتاه طراحی شده‌اند، بررسی می‌کنند تا وسایل نقلیه روان‌تر حرکت کنند و ساعت مصرفی قطعات مرتبط به یکدیگر و هزینه‌های احتمالی تعمیرات آتی کاهش پیدا کند.

در توضیح معنای «کوییک سرویس» باید گفت این اصطلاح در لغت به معنای ارائه سرویس سریع و استاندارد به صاحبان خودروها است. در زبان انگلیسی «Express Maintenance» به عنوان عبارتی معادل و هم‌معنای کوییک سرویس کاربرد بیشتری دارد.

ارائه کوییک سرویس خودرو در کارکوک

چه خدماتی در یک مرکز کوییک سرویس ارائه می‌شود؟

مجموعه خدماتی که در کوییک سرویس‌های مختلف ارائه می‌شوند، براساس نوع و مدل خودرو متفاوت است.

برخی از این خدمات مهم شامل:

  1. بازدید و تعویض روغن موتور
  2. بازدید و تعویض فیلترهای خودرو
  3. بازدید و تعویض روغن ترمز
  4. بازدید و تعویض روغن هیدرولیک فرمان
  5. بازدید و تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات
  6. بازدید و تعویض مایع خنک‌کننده موتور
  7. بازدید و تعویض لنت ترمز
  8. بررسی وضعیت ظاهری لاستیک اعم از عمق عاج، بالانس و تنظیم باد لاستیک
  9. بررسی وضعیت برف پاکن‌ها و سیستم شستشو شیشه‌های خودرو
  10. بررسی شرایط اگزوز
  11. بازدید درب‌ها و عملکرد قفل خودرو
  12. بررسی شرایط سیستم تهویه مطبوع
  13. تعویض شمع و وایرها براساس عمر و مسافت پیموده شده
  14. بررسی عملکرد کلاج
  15. بازدید سیستم خنک کننده خودرو

لازم به ذکر است که انجام کوییک سرویس به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالا تعمیرات و افزایش عمر خودرو الزامی است و نحوه انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نویسنده: نگار بیگی

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. احمد سریر می گوید

    تعویض روغنی ها که الان یه جوری شدن نه میشه به کیفیت روغن و چیزای دیگه که استفاده میکنن اعتماد کرد نه به پولی که میگیرن. حالا مگر اینکه اینجور جاها که تازه راه میفتن قابل اعتماد باشن. وگرنه الان همه جوره دارن جیب مردم و میزنن…

  2. شهابی می گوید

    تعریف کوییک سرویس که توی ایران خیلی جالب و سلیقه آیه. ولی من یه بار اتفاقی گذرم گذرم به این مرکزی که توی عکس ها هست، افتاد. برای تعویض روغن و فیلتر و کلا سرویس ماشینم رفتم. هزینه کل کاری که انجام شد، نسبت به جاهای دیگه حدود ۱۳۰ هزار تومن برام ارزونتر شد!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.