برای بهبود وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های خودرویی باید تا ۱۴۰۱ صبر کرد

قطعه نیوز: یک کارشناس خدمات پس از فروش گفت: وضعیت خدمات پس از فروش در سال ۱۴۰۰ بهتر از سال گذشته نخواهد بود.
نادر وهاب آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حوزه خودرو و خدمات پس از فروش با سال ۹۹ تفاوت زیادی نخواهد داشت اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۱ شرایط در این حوزه بهتر باشد.


بعضی شرکت‌های خودروی ترجیح دادند قطعات را در انبار نگهدارند و صرف خدمات پس از فروش نکنند


وی عنوان کرد: احتمال دارد شرایط تحریمی تعدیل شود که در این صورت اوضاع خدمات پس از فروش بهتر خواهد بود و وضعیت به سمتی خواهد رفت که شرکت‌های خارجی با ایرانی‌ها وارد تعامل شوند.
وهاب آقایی اظهار کرد: علاوه بر بهبود شرایط تحریمی، قرارداد ایران و چین فرصتی فراهم خواهد کرد که شرکت‌های چینی راحت‌تر وارد بازار خودروی ایران شوند. در حال حاضر بسیاری از خودروهای خارجی موجود در ایران چینی هستند و فضا برای این خودروها مثبت‌تر خواهد شد.
وی درباره کیفیت خودروهای چینی که به ایران وارد خواهند شد گفت: خودروهایی که در چین ساخته می‌شود از نظر کیفی طیف‌های مختلفی دارد. اما اینکه فعالان صنعت خودرو در کشور ما به سمت کدام شرکت چینی تمایل پیدا کنند و با کدام شرکت قرارداد ببندند موضوع مهمی است.

کمپین‌های نوروزی خدمات پس از فروش عملکرد ضعیفی داشتند

این کارشناس خدمات پس از فروش درباره کمپین‌های نوروزی شرکت‌های خدمات پس از فروش گفت: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته فعالیت کمپین‌های نوروزی کمتر بود و تعداد محدودی از شرکت‌ها خدمات را در قالب کمپین نوروزی ارائه دادند.


وهاب آقایی درباره علت این موضوع گفت: حجم واردات خودرو در سال گذشته بسیار کم بود، به طوری که بسیاری از شرکت‌ها در معرض تعطیل شدن هستند و یا فعالیت کمتری دارند و بنابراین کمپین نوروزی نداشتند.


وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در زمینه خدمات پس از فروش این است که شرکت‌ها با کمبود قطعه مواجه هستند و برای تامین آن مشکل دارند. بنابراین ترجیح آنها این است که کمتر وارد ارائه خدمات پس از فروش شوند و قطعاتی که ته انبار خود دارند را نگه دارند و صرف خدمات پس از فروش نکنند.


وی بیان کرد: بعضی شرکت‌ها و واردکنندگانی که نخواستند مشتریان خود را از دست بدهند کمپین‌های نوروزی خدمات پس از فروش را ارائه دادند.


وی گفت: با وجود ارائه خدمات در بعضی از کمپین‌ها، صاحبان خودرو با رشد ناگهانی و چند برابری قیمت خودرو توان تامین هزینه‌های قطعات نو و دست اول را نداشتند و نتوانستند از خدمات پس از فروش شرکت‌ها استفادده کنند. درواقع خودرو گران شده است، اما توان مالی مشتری‌ها افزایش پیدا نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.