لاستیک به وفور موجود است؛ نیازی به بستن صف نیست

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور با تاکید بر نبود مشکل در زمینه تامین نیاز بازار، گفت: «چند روزی است شاهد التهاب در بازار تایرِ سواری هستیم که گذرا است. لذا به شهروندان توصیه می‌شود از هرگونه اقدام نسنجیده برای خرید لاستیک که منجر به التهاب جو بازار می‌شود پرهیز کنند.

داوود سعادتی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت بازر تایر سواری، با تاکید بر اینکه کارخانه‌های تایرسازی قبلا مجوز افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ها را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: «لذا افزایش اخیر قیمت لاستیک مربوط به کارخانه‌ها نیست و به دلیل توزیع نامناسب و عدم عرضه کافی به بازار شاهد افزایش ۲۰درصدی قیمت تایر سواری هستیم.»

دو عامل که به افزایش قیمت لاستیک منجر شد

وی به دو عامل تاثرگذار بر افزایش قیمت لاستیک اشاره کرد و افزود: «عدم عرضه به دو دلیل اتفاق افتاد. نخست کاهش ۵۰درصدی حواله‌ها و دیگری عدم بارگیری و ترخیص تایرهایی که در اسفندماه باید ترخیص می‌شد. اما هنوز اجازه بارگیری به آن‌ها داده نشده است لذا عدم ترخیص و عرضه مناسب منجر به کمبود و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شد.»

سعادتی‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه در بازار کمبودی وجود ندارد و تایر با قیمت مصوب عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: «لذا عزم اتحادیه بر این است که با هرگونه تخطی از قیمت مصوب برخورد قانونی صورت پذیرد. نابه‌سامانی بازار و افزایش چند درصدی قیمت لاستیک پرایدی، به دلیل کمبود و عدم تخلیه حواله‌هایی است که از کارخانه‌ها خریدای شده‌اند. البته طی چند روز اخیر با نظارت دقیق در حال توزیع لاستیک سواری در بازار هستیم. لذا به مردم اطمینان می‌دهیم لاستیک به وفور یافت می‌شود و نیازی به بستن صف برای تایر نیست.»

لاستیک با ۱۷درصد سود به دست مشتری می‌رسد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور با اشاره به اینکه برخی شایعه‌ها منجر به افزایش قیمت شده است، گفت: «شایعه شد به دلیل عدم تامین مواداولیه، تایرسازان قادر به تولید و تامین بازار نیستند. لذا طی چند روز اخیر شاهد تاثیر منفی این اظهارات بر بازار هستیم در حالی که تولیدات داخلی به خوبی قادر به تامین بازار هستند و نیازی به واردات تایر سواری نداریم.»

وی همچنین تاکید کرد: «با هرگونه تخلف و گران فروشی واحدهای صنفی برخورد خواهد شد. زیرا نمایندگی‌ها تایر را با قیمت مصوب از کارخانه دریافت می‌کنند و موظف هستند با قیمت مصوب نیز به بازار عرضه کنند. در این‌صورت خریداران عمده با پنج درصد سود و خرده فروش‌ها با ۱۲درصد سود تایر را می‌فروشند که در نهایت تایر با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.»

منبع: خبرخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.