کریدور پان آمریکن/ حالا از آرژانتین تا کانادا می توان با خودروی برقی سفر کرد

قطعه نیوز: زمانی که صحبت از خودروهای برقی می شود،‌ مهمترین بازارهای جهانی عبارتند از چین، قاره اروپا و آمریکای شمالی و مهمترین معضل خودروهای برقی اضطراب پیمایش است.

زمانی خودروهای برقی به جریان عادی زندگی تبدیل می شوند که راننده دچار اضطراب نرسیدن به جایگاه شارژ نشود. حالا به یمن فعالیت های شرکت انل ایکس Enel X‌ امکان مسافرت از کانادا و عبور از آمریکا تا جنوب آرژانتین فراهم شده است. اخیراً انل ایکس ۲۲۰ جایگاه شارژ خودرو به نام JuiceBox‌ در ۱۱ کشور آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی نصب کرده است از جمله آرژانتین، بولیوی،‌ شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گوآتمالا، هندوراس، مکزیک، نکاراگوآ، پاناما و پرو. نام این مسیر را «کریدور پان آمریکن» گذاشته اند. اوان مک گرگور Ewan McGregor با ۲ موتورسیکلت برقی هارلی-دیویدسن مستندی به نام راهی طولانی به سمت بالا Long Way Up در مورد این کریدور پان امریکن ساخته است. موتورسیکلت های برقی هارلی-دیویدسن لایووایر LiveWire نامیده شده اند. این موتورسیلکت ها را وانت برقی ریویان همراهی کرده اند. در حقیقت این مسیر، یکی از دشوارترین مسیرهایی است که خودروهای برقی را در بوته آزمایش قرار می دهد.

از ۲۲۰ جایگاه شارژ ۱۹۶ مورد آن به اَپ «جوس پَس» JuicePass کمپانی انل ایکس تجهیز شده اند و مشتری می تواند هزینه های خود را مدیریت کند. این شرکت، یک خدمات ممتاز و هوشمند هم دارد که نام آن را «جوس نت»  گذاشته است «که می تواند شرایط دریافت شارژ را بهینه کند و موجب رضایت بیشتری راننده را فراهم آورد و پاک ترین و ارزان ترین انرژی را در اختیار مشتری بگذارد»

انل ایکس گسترش خودروهای جهانی را یک پدیده جهانی می بیند و به همین دلیل با ۱۳۰ هزار نقطه شارژ عمومی و خصوصی را در سراسر جهان وارد همکاری شده است. این جایگاه های شارژ برای صندلی های چرخدار برقی هم زیرساختی تحت عنوان جوس ابیلیتی JuiceAbility راه اندازی کرده است. انل ایکس در ایتالیا با گروه خودروسازی فرانسوی پ س آ، وارد همکاری شده است. به این ترتیب خریداران خودروهای پژو، سیتروئن، دی اس و اُپل می توانند از خدمات شارژ این شبکه استفاده کنند. این کمپانی برناممه هایی در خصوص انرژی های تجدیدپذیر و پاسخ براساسا تقاضا دارد که در کشورهای شیلی، تایوان وهندوستان ارائه کرده است.

منبع: Car & Driver 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.