مسئولیت امدادخودروهای غیرمجاز با انجمن خدمات پس‌از فروش نیست/ نمایندگی‌های رسمی هم مانند تعمیرگاه‌ها کمبود لوازم یدکی دارند

قطعه نیوز: دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو گفت: شرکت های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعه نسبت به سال گذشته کمی ضعیف‌تر شده‌اند.

عباسعلی غیاثی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعه نیوز» افزود: کمبود قطعه کم و بیش در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش هم مانند تعمیرگاه‌ها وجود دارد و ما نیز مانند سایر اتحادیه‌ها که مشکلاتی مانند تامین ارز و واردات قطعه و کالا دارند، با این مشکلات درگیر هستیم و نمی‌توانیم به راحتی قطعه وارد کنیم. با این حال تامین قطعه بستگی به وضعیت هر شرکت هم دارد و همه آنها در این زمینه وضعیت یکسانی ندارند.

وی در خصوص اینکه آیا امکان تامین قطعه از طریق نمایندگی‌های خدمات پس‌از فروش برای تعمیرکاران فراهم است یا خیر، گفت: اگر قطعه‌ای موجود باشد و کسی به ما مراجعه کند، قطعه را به او تحویل می‌دهیم اما در حالت کلی امکان تهیه قطعه برای کل بازار را نداریم.

وی با بیان اینکه امسال ارز زیادی به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش تخصیص داده نشده است، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تعداد زیادی از شرکت‌ها نتوانستند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

اصناف و وزارت صمت مسوول ساماندهی امدادخودروهای غیرمجاز هستند

دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره وجود واحدهای امدادخودروی بدون مجوز و لزوم ساماندهی آنها گفت: این موضوعی نیست که انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو بتواند درباره آن پاسخگو باشد، این انجمن چهار شرکت امداد خودرویی را زیرپوشش خود دارد که قیمت های مشخص دارند و بازرسی و نظارت بر آنها صورت می‌گیرد و بقیه امداد خودروها باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره کنندگان امور اصناف ساماندهی شوند.

غیاثی عنوان کرد: ما در این زمینه مکاتبات زیادی با دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم و درخواست ساماندهی این واحدها و ایجاد اتحادیه سراسری را برای آنها داده‌ایم و حتی دستورالعملی هم به آنها پیشنهاد کرده‌ایم اما تاکنون پاسخ روشنی به ما داده نشده است. به طور کلی در این زمینه قصه فراوان است.

وی ادامه داد: وزارت صمت و اصناف هم اقداماتی انجام داده اند و در مواردی تعدادی از این امدادخودروها را در بعضی از استان ها در زیرمجموعه اتحادیه هتلداران و عده ای دیگر را در زیر مجموعه اتحادیه املاک و امثال اینها که هیچ ارتباط منطقی با خودرو ندارند، قرار داده اند!

وی در خصوص علت این دسته بندی گفت: سازمان اصناف و وزارت صمت باید درباره نوع سازماندهی این دسته از امدادخودروها و علت این تقسیم بندی پاسخ بدهند.

وی در پاسخ به مطلبی مبنی بر اینکه کمبود تعداد امدادخودروی مجاز و نیاز بازار، منجر به شکل‌گیری این واحدهای غیرمجاز شده است، گفت: خودروهای ما مکان و سیستم مشخص دارند و به محض اینکه مشتری تماس می‌گیرد در میانگین زمانی حدود ۳۲ دقیقه به محل می‌رسند و کمبودی در زمینه تعداد خودروهای امدادی نداریم.

غیاثی خاطرنشان کرد: در حوزه امداد خودرو ما باید به خودروهای دارای گارانتی و وارانتی، خدمات بدهیم و در این زمینه کسی از ما شکایتی ندارد، اما ممکن است یک نفر در جایی تصادف کند و شماره امداد خودرویی را از کسی بگیرد که آن امداد خودرو تحت پوشش ما نیست.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.