تسلا در اوج بحران کرونا به سوددهی ۱۶ میلیون دلاری رسید

قطعه نیوز: آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که شرکت تسلا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با وجود شیوع ویروس کرونا توانسته به یک سود قابل توجه ۱۶ میلیون دلاری دست یابد.

شرکت تسلا موتورز که یکی از خودروسازان نوظهور و جاه طلب فعال و مستقر در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، به تازگی گزارش جدیدی را از عملکرد مالی خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده که نشان می دهد توانسته در این بازه زمانی درآمدی بالغ بر ۵.۹۸ میلیارد دلار و سودی معادل ۱۶ میلیون دلار کسب کند. این آمارها همچنین نشان دهنده تداوم روند سوددهی شرکت تسلا برای سومین فصل متوالی است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، برخلاف آنکه تقریبا تمامی کشورهای جهان به شدت تحت تاثیر همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته و بازارهای خودرو نیز شدیداً دچار افت و کاهش قابل توجهی شده اند، شرکت تسلا موتورز در همین مدت زمان توانسته سودده باشد که این امر بازگوی دو عامل مهم کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش حاشیه سود است که این شرکت را در پشت سر گذاشتن فصلی موفق و سوده کمک کرده است.

در واقع تسلا نسبت به نخستین فصل از سال گذشته میلادی توانسته حدود ۱۳ درصد از هزینه های عملیاتی خود را کاهش داده و در عوض اعتبارهای نظارتی بیشتری دریافت کند. این شرکت نوظهور همچنین حاشیه سود خود را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۵.۵ درصد افزایش داده است.

البته در اینجا باید گفت که میزان درآمد تسلا تحت تاثیر شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی فروش خودرو، نسبت به فصل چهارم سال گذشته میلادی از ۷.۳۸ میلیارد دلار به ۵.۹۸ میلیارد دلار در سه ماهه اول منتهی به مارس ۲۰۲۰ کاهش یافته و یک افت ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.