مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازها رو به افزایش است

قطعه نیوز: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو اعلام کرد: در شرایط فعلی و تعطیلات نوروز، مطالبات قطعه سازان ٢هزار میلیارد تومان اضافه خواهد شد.

آرش محبی نژاد، گفت: متاسفانه هم اکنون تسهیلاتی در صنعت قطعه جذب نشده است. تنها خبر خوب این است که قطعه سازان کوچک مطالبات خود را دریافت کردند، اما مابقی قطعه سازان موفق به دریافت مطالبات نشدند.

وی بیان کرد: بخشی از مطالبات در سال گذشته و بخشی قرار است امسال پرداخت شود. ایران خودرو و سایپا بخش زیادی از مطالبات را پرداخت کردند. هم نظام بانکی و هم خودروسازان وعده پرداخت مطالبات را داده اند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور افزود: امیدواریم بانک‌ها هم در این خصوص همکاری کنند. هم اکنون ساختار هر ٢ خودروساز درست شده و از ماده ١۴١ خارج شده اند و امکان حرکت آزادانه تری خواهند داشت.

محبی نژاد بیان کرد: ٢٠٠ هزار خودرو توسط قطعه سازان تجاری سازی شد. این نکته قابل ذکر است که اگر مطالبات وعده داده شده را بدهند باز هم طلب ما صفر نخواهد شد. گذر زمان به نفع خودروساز و قطعه ساز نیست و مطالبات را بیشتر می کند.

وی تشریح کرد: در شرایط فعلی و تعطیلات نوروزی ٢ هزار میلیارد تومان مطالبات اضافه خواهد شد. با توجه به شعار امسال «جهش تولید» و اگر موضوع کرونا را کنار بگذاریم، قطعه سازان زیرساخت لازم برای تولید پر تیراژ را دارند و باید به سراغ رفع موانع تولید برویم.

آرش محبی نژاد گفت: اکنون یک کارگروه و بسته «جهش تولید » به خوبی در حال تدوین است و تنها بسترسازی و تشریح نیاز است. در بسترسازی شیوه قیمت گذاری قطعه و تامین آن مطرح است که امیدوار هستیم امسال محقق شود و بتوانیم آن را پیش ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.