اعتبار سهمیه‌‌های تخفیف‌دار طرح ترافیک تمدید شد

قطعه نیوز: مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: به منظور جلوگیری از حضور و تجمع برای دریافت سهمیه سال ۱۳۹۹، اعتبار سهمیه‌های تخفیف‌دار طرح ترافیک تا ابتدای اردیبهشت ۹۹‌ تمدید شد.

عمار سعیدیانفر با اعلام این خبر گفت: مدت اعتبار طرح ترافیک ایثارگران، جانبازان، معلولین، بیماران خاص، رانندگان آژانس‌ها، اتومبیل کرایه، خبرنگاران و افرادی که طبق مصوبه شورای شهر تهران سهمیه‌ طرح ترافیک با ضرایب کاهشی در سال ۱۳۹۸ دریافت کرده‌اند، تا اول اردیبهشت ۱۳۹۹ است.

وی تاکید کرد: تمدید اعتبار تنها برای سهمیه طرح ترافیک لحاظ می شود ولی تعرفه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک همان تعرفه سال ٩٩ لحاظ خواهد شد.

سعیدیان فر گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از حضور و تجمع برای دریافت سهمیه سال ۱۳۹۹ در ارگان‌ها و نهادهای ذیربط و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: پس از تعطیلات نوروز در فرصت کافی و با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی تخصیص سهمیه این افراد صورت خواهد گرفت.

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرایی طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود. همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.