پیوستن لکسوس به جمع خودروسازان الکتریکی

برند لکسوس تویوتا موتورز قصد دارد نخستین کارخانه تولید خودروهای الکتریکی خود را در سال آینده راه اندازی کند. شرکت لکسوس وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس شرکت تویوتا را بر عهده دارد. این خودروی الکتریکی ابتدا در چین، ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی عرضه میشود.

بر اساس گزارش رویترز، برند لکسوس از شرکت تویوتاموتورز امروز، چهارشنبه، اعلام کرده است که می‌خواهد در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، خط تولید خودروهای تمام الکتریکی را راه اندازی کند و به تبع آن مدل‌های برقی متعددی را به تولید برساند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

این خبر در حالی از سوی این خودروساز لوکس منتشر شده است که فردا، ۲۴ اکتبر، نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ شروع به کار خواهد کرد و میزبان شرکت‌های خودروسازی جهان علی‌الخصوص ژاپنی خواهد بود و قرار است تا چهارم نوامبر به طول بینجامد.

این شرکت به منظور افزایش تولید خودروهای تمام الکتریکی مجهز به پیشرانه‌های برقی، از اهداف و برنامه‌های بلندمدت خود در این زمینه سخن گفته است.

بر اساس این گزارش، لکسوس تصمیم گرفته است که مدل‌های تمام الکتریکی متعددی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید کرده و روانه بازارهای جهانی کند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که این اقدام لکسوس به منظور رقابت با رقبای قدرتمندی همچون تسلاموتورز و نیسان موتورز صورت گرفته است که در سال های اخیر به موفقیت های چشمگیری در زمینه تولید و عرضه خودروهای تمام الکتریکی دست یافته اند.

تسلا مدل ۳ و نیسان لیف از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای برقی عرضه شده در بازارهای جهانی بخصوص آمریکا، اروپا و شرق آسیا به شمار می‌روند.

روشیهیرو ساوا، مدیر بخش بین‌الملل شرکت خودروسازی لکسوس، در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است: ما در ابتدا قصد داریم محصولات خود را در بازار کشورهایی که تقاضای خودروهای الکتریکی در آنها بالاست، همچون چین، ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی عرضه کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد که اطلاعات و جزئیات بیشتر تصمیمات لکسوس در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و نام مدل‌های موردنظر را در ماه آینده اعلام و منتشر خواهد کرد.

با اینکه تقاضای خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر سرعت بسیار بیشتری گرفته است، اما هنوز با توجه به قیمت بالای آنها و برخی دیگر از عوامل موثر همچون گستره پیمایش پایین رشد قابل توجهی پیدا نکرده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.