پارس خودرو در ایمنی و بهداشت عملکرد خوبی دارد

سمینار آموزش بررسی راهکارهای توسعه اجرای آیین نامه بکارگیری مسئولان ایمنی در گارگاه با حضور ۱۵۰ نماینده از سراسر کشور به میزبانی پارس خودرو برگزار شد.

به گزارش قطعه نیوز به نقل از پارس خودرو، در این سمینار که با هفتم مهرماه روز آتش نشان همزمان بود، معاون روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیر اداره کل بازرسی کار و مدیران و نمایندگان شرکت پارس خودرو، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کانون انجمن‌های شرکت صنفی و مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران حضور داشتند.

در ابتدای این سمینار حمید زاهدی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی شرکت پارس خودرو ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: ایمنی بهداشت در حوزه منابع انسانی از جایگاه ویژه ای برخودرار است. وی افزود: در مسیر ارتقاع HSE انچه که امروز بسیار اهمت دارد به کارگیری روش های جدید در رساندن پیام است.

زاهدی ادامه داد: نگرش در HSE و تبلیغات این حوزه نسبت به گذشته بسیار متفاوت است. به طور مثال در تبلیغات اخیر حوزه ایمنی راه ها می بینید که در رسانه ها از روش هایی استفاده می شود که احساسات انسان را بر می انگیزد و این روش ها تاثیرگذاری بیشتری دارد.

در ادامه حاتم شاهکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سمینار طی سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد پارس خودرو در حوزه ایمنی و بهداشت گفت: این برای دفعه دوم است که من با موضوع ایمنی و بهداشت در پارس خودرو حضور پیدا میکنم و خوشبختانه این شرکت عملکرد مثبت و پیشرویی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی امروز به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند به تولید با کیفیت برسند باید نگاهی انسان محور داشته باشند.

شاه کرمی اضافه کرد: اگر میخواهیم به رونق تولید نیز برسیم باید در واحدهای تولیدی فضا و نگاه انسان محوری ایجاد کنیم تا بهره وری بالا برود و این مهم بدون توسعه ایمنی و بهداشت ممکن نیست.

وی تصریح کرد: در استفاده از تجهیزات ایمنی و بهداشت باید توجه داشت که این تجهیزات باید با نظارت وارد فضای کار شوند زیرا کیفیت و تاریخ مصرف آنها بسیار مهم است.

در این سمینار مظفری مدیر کل بازرسی کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آخرین آمار سازمان جهانی کار از فوت بیش از ٢ میلیون ۴٠٠ هزار نفر در سال بر اثر بیماری های ناشی از شغل در سراسر جهان حکایت دارد. وی در ادامه افزود: قوانین و آیین نامه های بسیار خوبی در سالهای گذشته به کارگیری شده است که در ارتقاع ایمنی و بهداشت محیط کار بسیار موثر بوده اند.

مدیر کل بازرسی کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیش از ٨٠ درصد از حوادث در کارگاه های زیر ٢۵ نفر رخ می دهد و خوشبختانه در آیین نامه ایمنی بهداشت وزارت کار این کارگاه ها را نیز مکلف کرده ایم که یکی از کارکنان را معرفی کنند تا آموزش های لازم را نیز ببینند.

عبدالصمد احمدوند مدیر ایمنی و بهداشت شرکت پارس خودرو نیز در ادامه مراسم ضمن اشاره به اهداف این شرکت در حوزه ایمنی و بهداشت گفت: حفظ سلامتی کارکنان، رعایت موارد ایمنی و اجرای قوانین همراه با آموزش در این حوزه از اهداف پارس خودرو است.

وی افزود: شناسایی نقاط بحرانی و کانون های خطر از جمله پایش هایی است که همواره در پارس خودرو انجام می شود. احمدوند ادامه داد: یکی از روش های افزایش ایمنی استفاده از وسایل حفاظت فردی است که در این شرکت این وسایل ابتدا تست و بررسی می شوند و بعد اقدام به تهیه انبوه آنها می کنیم.

مدیر ایمنی و بهداشت شرکت پارس خودرو ادامه داد: نتایج اقدامات در حوزه ایمنی و بهداشت همواره در جلسه مختص این امر با حضور مدیریت ارشد پارس خودرو بررسی می شود و به خصوص توانمندی و سابقه کار پیمانکاران در حوزه ایمنی و بهداشت از مهمترین مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

احمدوند تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در حوزه ایمنی و بهداشت مورد توجه همکاران من قرار بگیرد تخصص پیمانکاران و درک آنها از موارد ایمنی در حوزه تخصصی است. زیرا به طور مثال پیمانکارانی که در اتاق رنگ یک خودروساز با درجه ایمنی بالا و حساسیت های موجود فعال هستند، باید مو به مو موارد ایمنی و بهداشت را رعایت کنند و البته از طرف کارفرما نیز باید اقدامات مناسب انجام گیرد. وی پایان گفت: خوشبختانه پارس خودرو در حوزه ایمنی و بهداشت و مباحث ارگونومی در صنعت خودرو و حتی صنایع دیگر یک الگو است و این از حساسیت های این شرکت نسبت به ارزش های نیروی انسانی سرچشمه می گیرد.

خانم رضایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز ضمن تشکر از عملکرد شرکت پارس خودرو در حوزه ایمنی و بهداشت گفت: صحبت از ایمنی یعنی صحبت از جان، حفظ منابع انسانی. در نتیجه ایمنی و بهداشت امری جدی است.

رضایی ادامه داد: حساسیت های ایمنی ما هنوز به خصوص در حوزه ساختمان کم است و اغلب اتفاقات در این حوزه به بخش ساختمان بازمی گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.