لغو عرضه دیگنیتی در بورس کالا

پس از آنکه وزارت صمت، شورای رقابت و کمیسیون اصل ۹۰ غیرمجاز بودن عرضه خودرو در بورس کالا را مجددا اعلام کردند، بالاخره صبح امروز نماد معاملاتی دیگنیتی پرستیژ که قرار بود امروز در بورس کالای ایران عرضه شود، از تابلوی این بورس حذف شد.

قطعه نیوز: طبق اعلام بورس کالای ایران، مقرر بود امروز ۲۹ خرداد، بورس کالا میزبان خودروی دیگنیتی پرستیژ متعلق به شرکت بهمن موتور باشد و ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ، در تالار خودروی بورس کالا عرضه ‌شود؛ بهمن موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده بود.‌

‌برنامه‌ریزی عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس کالا در حالی انجام شد‌ که اعلام شده بود خودروسازی نظیر بهمن‌موتور، ‌به علت تکمیل‌ ظرفیت در مرحله اول عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، در دور دوم عرضه یکپارچه خودرو حضور ندارد و در دور دوم فقط چهار خودروساز و مونتاژکار محصولاتش را به مشتریان در سامانه یکپارچه عرضه کردند.

‌پس از اطلاعیه عرضه دیگنیتی در بورس کالا، ‌شورای رقابت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌هایی جداگانه به بهمن‌موتور، عرضه خودرو در بورس کالا را غیرمجاز اعلام کردند و از این شرکت خواستند عرضه متخلفانه دیگنیتی در بورس کالا را متوقف کند.

در نامه منطقی به بهمن‌موتور آمده بود: پیش از این دستگاه‌های نظارتی و تنظیم‌گر اقتصادی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و غیره، نیز مراتب مخالفت خود را با عرضه خودرو در بورس کالا از نظر قانونی به کرات اعلام کرده بودند که لازم‌الرعایه است؛ بازار خودرو پس از فراز و نشیب‌های چند ماهه اخیر در مدار کاهش قرار گرفته است؛ بر این اساس هرگونه تحرک خارج از چارچوب‌های قانونی که منجر به اختلال در بازار و افزایش قیمت شود، توسط مراجع ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

همچنین در نامه سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، به مدیرعامل شرکت بهمن‌موتور آمده بود:‌ به اطلاع می‌رساند که اطلاعیه منتشر شده در بورس کالا در خصوص عرضه خودروی دیگینیتی پرستیژ آن شرکت (به شرح پیوست) مغایر با مفاد دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب این شورا در جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ است که بر اساس اختیار قانونی شورای رقابت، موضوع بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تصویب و ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است؛ زیرا که بر اساس آن دستورالعمل، عرضه خودروی سواری باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو بر مبنای قیمت‌گذاری موضوع آن انجام گیرد؛ تأکید می‌شود هرگونه اقدام برخلاف مفاد دستورالعمل مذکور، تخلف ضد رقابتی محسوب می‌شود و منجر به پیگرد قانونی از طریق مراجع نظامی و قضاوتی خواهد شد. لذا به آن شرکت اکیدا اخطار می‌‌دهیم که شروع به این اقدام ضدرقابتی و متخلفانه را سریعا متوقف کند.

بالاخره امروز با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس کالا، نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران ‌از تابلوی این بورس حذف شد‌.

با توجه به راه‌اندازی سامانه یکپارچه خودرو، همه خودروسازان داخل و مونتاژکاران، موظف هستند همه تولیدات خود را فقط در سامانه یکپارچه و بر اساس نرخ مصوب شورای رقابت، عرضه کنند و به فروش برسانند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.