ثبت نام ۵۲۵ هزار نفر متقاضی در سامانه یکپارچه فروش خودرو

مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو از برطرف شدن اختلال سایت سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در پی رفع مشکلات زیرساختی خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر روند ثبت‌نام در حال انجام است و تاکنون ۵۲۵ هزار نفر پنج اولویت خودرویی خود را ثبت کرده‌اند.

قطعه نیوز: مهدی تقدسی، اظهار کرد: بار ترافیکی سایت بالا بود؛ شب گذشته هم اختلال در ثبت سفارش به دلیل یک مشکلات زیرساختی بود که شب گذشته برطرف شد. اما به دلیل اینکه از قبل، برخی نتوانسته بودند ثبت‌نام کنند، همچنان در سامانه بودند و همین بار ترافیکی بالایی بر سامانه ایجاد می‌کرد؛ بطور مثال برخی ثبت درخواست کرده بودند اما ثبت سفارش خود را نمی‌توانستند ببینید و همچنان در سایت حضور داشتند و متقاضی خارج نمی‌شد تا از وضعیت خود مطمئن شود. بنابراین ترافیک بالایی در سامانه بود.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد: اکنون در هریک دقیقه بصورت همزمان ۵٠٠ نفر در سایت هستند و برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند. تا پایان شب گذشته ٣٠٠ هزار نفر ثبت درخواست کرده بودند و از دیشب تاکنون نیز بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام خود را انجام دادند؛ در مجموع طبق آخرین آمار تا این لحظه ۵٢۵ هزار نفر پنج اولویت خودرویی خود را ثبت کردند؛ براین اساس دیگر اختلالی وجود ندارد ومتقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی در رابطه با اینکه به برخی از انصرافی‌های مرحله اول، اجازه ثبت‌نام در مرحله دوم داده نشده است؛ تصریح کرد: انصرافی‌ها اگر تا ٢٠ اردیبهشت ماه انصراف داده باشند و پس از آن برای حساب وکالتی برای مرحله دوم اقدام کرده باشند و بانک اسامی آن‌ها را برای سامانه ارسال کرده باشد، برای ثبت‌نام در مرحله دوم مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند ثبت‌نام کنند؛  اما برخی متقاضیان به تصور اینکه قبلاً حساب وکالتی داشته‌اند (برای مرحله اول) و پول خود را برداشت نکرده بودند اما تمایلی به دریافت خودروی در موعد تععیت شده نداشتند، لغو سفارش کرده اما گزینه انصراف از طرح را انتخاب نکرده‌اند؛ این افراد حتما بایستی انصراف را تایید می‌کردند. علاوه براین برخی هم حساب وکالتی داشته‌اند اما در موعد ٢٠ تا ٢٩ اردیبهشت مجدد درخواست به بانک برای بلوکه کردن وجه نداده‌اند؛ بنابراین جزو اسامی ارسالی بانک‌ها نیستند؛ فلذا نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

تقدسی تاکید کرد: موادی همچون پیام «عدم وجود خودرو» یک شرکت در یکی از یه طرح عادی، مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده نیز در دسته همان اختلال‌های اولیه و بازه ترافیک سایت بوده است و اکنون مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است گام دوم مشارکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از صبح روز چهارشنبه (سوم خرداد ماه) برای متقاضیان واجد شرایط که در موعد مقرر حساب وکالتی تعریف و وجه لازم را مسدود کرده‌اند و به تایید بانک و سامانه رسیده باشد، آغاز شد؛ متقاضیان هشت روز (تا چهارشنبه هفته آینده) برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود فرصت خواهند داشت.

در این مرحله از فروش خودروها ۲۳ محصول از چهار شرکت سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه‌ای (مصوب شورای رقابت) عرضه شده است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.