۴۰ درصد لاستیک کشور وارداتی است

قطعه نیوز: معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه ۴۰ درصد لاستیک کشور وارداتی است، گفت:  طرح های خوبی در این زمینه در دست اقدام است که می تواند این نیاز را کاهش دهد.

فرشاد مقیمی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری ایلام اظهار داشت: طرح استیل کورد در شهرستان دره شهر با ظرفیت پنج هزار تن در حال بهره برداری است که بخش اعظمی از واردات لاستیک را کاهش می دهد.

وی از رشد ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات در بخش صنعت خبر داد و گفت: تمام حمایت خود را باید روی پروژه هایی که موجب خودکفایی کشور می شود متمرکز کنیم تا شعار سال مقام معظم رهبری تحقق یابد.

 مقیمی افزود: به رغم همه مشکلات پرداخت تسهیلات بخش صنعت ۴۰ درصد رشد داشته دلیل آن هم اینکه برای تامین مواد اولیه به سه برابر نیاز ۲ سال قبل اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: به رغم مشکلات فراوان و تحریم، طی سال جاری در بخش پروانه بهره برداری و جواز تاسیس در بخش صنعت کشور به ترتیب ۱۵ و ۲۴ درصد رشد داشته ایم.

این مقام مسوول، به بحث ایجاد شهرک های تخصصی اشاره کرد و افزود: زیرساخت های صنعتی در استان ایلام با چالش مواجه است و ایجاد شهرک صنفی در استان و زیرساخت های آن با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، قابل تقدیر است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: ثبت تسهیلات سیل در سامانه سجاد فعلا قابل اعمال است و تا چند روز آینده واحدهای صنعتی می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.