برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا با حضور سهامداران

قطعه نیوز: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا با حضور سهامداران برگزار شد و در ابتدای این مجمع رحیم اسماعیلی دانا، به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به‌عنوان رییس مجمع و یوسف ندیلی به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند، ضمن اینکه نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع، سهامداران عمده دیگر سایپا و نمایندگان سازمان‌های حسابرسی کشور و بورس و اوراق بهادار نیز در جایگاه هیات رئیسه مجمع حاضر شدند.

مجمع با دستور کار ارائه گزارش هیأت‌مدیره و گزارش سازمان حسابرسی، بررسی، تصمیم‌گیری و تصویب صورت‌های مالی، انتخاب روزنامه رسمی و بازرس قانونی، تعیین حق حضور در جلسات اعضای غیرموظف هیأت‌مدیره و انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره برگزار شد.

در جریان برگزاری این مجمع، پس از ارائه گزارش از سوی هیأت‌مدیره گروه سایپا، سیدجواد سلیمانی مدیرعامل و نایب‌رییس هیأت‌مدیره گزارشی از وضعیت این خودروساز در سال گذشته و برنامه‌های سال ۹۸ ارائه کرد. همچنین سازمان حسابرسی گزارش فعالیت‌های مالی و اقتصادی سایپا در سال گذشته را در اختیار سهامداران قرار داد و اعضای هیأت‌مدیره درخصوص بندهای مدنظر این سازمان، توضیحات خود را ارائه کردند.پاسخ‌گویی به پرسش‌های سهامداران از دیگر اقداماتی بود که در این مجمع انجام شد.

در ادامه با تصویب اکثریت سهامداران روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب و حق حضور در جلسات اعضای غیرموظف هیأت‌مدیره نیز تعیین شد.

همچنین با توجه به ضرورت انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره و با تصویب سهامداران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و شرکت توسعه سرمایه رادین به‌عنوان اعضای حقوقی هیأت‌مدیره سایپا انتخاب شدند.

سایپا بحران رامدیریت کرده و روند رو به بهبودی را در پیش گرفته است

رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا گفت: سایپا با توجه به اقدامات و تلاش‌های هیأت‌مدیره و تیم مدیریتی جدید، موفق شده شرایط بحرانی را مدیریت کرده و روند رو به بهبودی پیش بگیرد.رحیم اسماعیلی دانا در این مجمع اظهارکرد: هیأت‌مدیره سایپا در چندماه گذشته تلاش‌های زیادی برای خروج این شرکت از بحران انجام داده و توانسته از منافع این سازمان در حوزه‌های مختلف دفاع کند.

وی افزود: بحران تولید در سال گذشته، وجود تعهدات معوقه پیشین در بخش تحویل خودرو به مشتریان و بدهی به قطعه‌سازان و بانک‌ها، کمبود نقدینگی مورد نیاز تولید و رشد شدید تورم از جمله مسائلی بوده که مدیران ارشد سایپا در ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند.

اسماعیلی دانا با بیان این‌که مدیریت ارشد سایپا، حفظ منافع سهامداران و ذینفعان را تکلیف خود می‌داند، ادامه داد: برای کمک به ایجاد ثبات در امر اشتغال و جلب رضایت ذینفعان، اقدامات زیادی تاکنون انجام شده و تا پایان امسال نتایج آن آشکار خواهد شد.

رئیس مجمع سالیانه سایپا گفت: هیأت‌مدیره سایپا در سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه رونق تولید، داخلی‌سازی قطعات خودرو، توسعه سبد محصول، طراحی و ساخت خودروهای جدید و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار دارد که با اجرای آن‌ها، این شرکت بخش زیادی از مشکلات و موانع را پشت سر خواهد گذاشت.

وی افزود: در شرایط دشوار اقتصادی، سایپا و ایران‌خودرو با کمک و تلاش تمامی نیروهای فعال خود، به ادامه تولید و حرکت صنعت کشور کمک کرده و باید توسط همه نهادها و مجموعه‌های ذیربط مورد حمایت قرار گیرد.

افزایش ۳۱ درصدی تولیدات سایپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه افزایش ۳۱ درصدی تولید محصولات این گروه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

سید جواد سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهره‌وری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تلاش‌های چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخ‌گویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیت‌آمیز بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخ‌گوی نیاز بازار باشیم.

سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومی‌سازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکت‌های داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمام‌شده تولید را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریم‌های بین‌المللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بی‌سابقه هزینه‌های تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهم‌ترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و بهره‌‎گیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژه‌های مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آن‌ها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.