تلاش “تویوتاموتورز” برای توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبریدی

قطعه نیوز: به نظر می‌رسد که اندونزی در حال تلاش برای جلب نظر خودروسازان برتر جهان همچون تویوتاموتورز برای توسعه و تولید خودروهای برقی، هیبریدی و پاک است.

بسیاری از کشورهای جهان علی‌الخصوص در منطقه شرق آسیا، اروپا و آمریکا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

شاید اگر چند سال پیش، خودروسازان برتر جهان از تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی سخن می‌گفتند، کمتر کسی باور می‌کرد که آنها سعی دارند در چنین مسأله‌ای که ممکن است هرگز برایشان سودآور نباشد، سرمایه گذاری کنند اما در طول چند سال اخیر، آنقدر سرعت اتفاقات پیرامون صنعت خودرو در جهان بالا بوده است که حالا برترین شرکت‌های خودروسازی بین المللی به فکر تولید انبوه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست افتاده‌اند تا جایگاه بالایی را برای این وسایل نقلیه محبوب و موردتوجه مشتریان بازارهای جهانی خودرو به ارمغان بیاورند.

حالا تویوتاموتورز که یکی از خودروسازان ژاپنی برتر در جهان به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، به تازگی اعلام کرده است که ظرف مدت چهار سال قصد دارد دو میلیارد دلار در زمینه توسعه و تولید خودروهای برقی تنها در اندونزی به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای منطقه شرق آسیا با اختصاص سهم چشمگیری از بازارهای فروش خودرو در این منطقه سرمایه گذاری کند.

مقامات اندونزی نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند در نظر دارند این کشور را به مقصدی جذاب برای خودروسازان بین‌المللی تبدیل کنند و بدین ترتیب بازار فروش خودروهای برقی را در این کشور توسعه دهند به گونه‌ای که مشتریان برای انتخاب و خریداری این وسایل نقلیه با گزینه‌های متعدد بسیاری روبرو باشند.

اندونزی همچنین در تلاش است تا نظر سایر خودروسازان برتر فعال در جهان را به سمت و سوی خود جلب کند تا سهم بازار خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست را در این کشور افزایش دهد.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

پیش‌تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می‌داد که چین، ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

این کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.