تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را دارد

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور تهران معتقد است: تولیدات داخلی در حوزه رادیاتور و گلگیر قابلیت رقابت با محصولات شرکت‌های بنام جهان را داشته و می‌توانند نیاز بازار را رفع کنند.

فرهاد کشانی افزود: در شرایط فعلی با توجه به رشد علم و تکنولوژی، ظرفیت دانشگاه‌های کشور و افزایش قیمت محصولات وارداتی، شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشند.

او در رابطه با وضعیت بازار رادیاتور و گلگیر خودرو گفت: بازار خدماتی گلگیر و رادیاتور در ماه‌های گذشته از افزایش قیمت خودرو تأثیر قابل‌توجهی گرفت.

کشانی اظهار کرد: در زمینه تولید محصولاتی همچون اگزوز و رادیاتور، نیازی به واردات موارد اولیه وجود ندارد و تنها برخی از واحدهای تولیدی برای ارائه محصولات خاص از مواد اولیه خاص استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان گلگیر و رادیاتور گفت: با توجه به آنکه قیمت خودرو رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به‌صورت ناگهانی این افزایش قیمت به ثبت رسیده است، قیمت لوازم جانبی و مصرفی خودرو نیز با رشد قابل توجهی همراه شده است.

وی ادامه داد: رشد قابل توجه قیمت خودرو عاملی شد تا خودرو بیش از گذشته به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای دیده شود و این موضوع در چگونگی نگهداری و تعمیرات ظاهری خود تأثیرگذار بوده به‌طوری‌که درگذشته در رفع عیوب ظاهری، افراد به تعمیر می‌پرداختند اما در حال حاضر تعویض در اولویت قرار دارد.

کشانی یادآور شد: در زمینه تعمیر یا تعویض رادیاتور بنا بر عمر و میزان کارکرد رادیاتور، صاحبان خودرو خرید کالای جدید یا تعمیر کالای گذشته را انتخاب می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.