آمادگی قطعه سازان برای تولید قطعات خودروهای چینی

یک عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه تولید قطعه برای خودروهای چینی به دلیل تیراژ تولید به صرفه نیست، گفت: اما با بکارگیری سیاست هایی به این بخش ورود پیدا کرده ایم زیرا نمی خواهیم بازار را به چینی ها واگذار کنیم.

قطعه نیوز: ممنوعیت واردات خودرو، بازار ایران را به مکانی امن برای خودروهای چینی تبدیل کرده است. خودروهایی که به صورت CKD وارد و در ایران مونتاژ می شوند. این خودروها در حالی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند که قطعه سازان ایرانی هنوز در  تولید خودروهای چینی به بازی گرفته نشده اند.

محمد علی ذکریایی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفتگو با قطعه نیوز در این باره می گوید: قطعات خودروهای چینی هنوز داخلی سازی نشده است. اما به تازگی دو شرکت خودرویی تصمیم گرفته اند بخشی از تولید قطعات خودروهای خود را به قطعه سازان داخلی واگذار کنند و در حال مذاکره با قطعه سازان هستند.

وی با اعلام اینکه چینی ها قطعات را به صورت انبوه تولید می کنند و تمایلی ندارند که از قطعه سازان ایرانی برای تولید خود استفاده کنند، افزود: قطعات خودروهای چینی در کشور خودشان ساخته و به ایران فرستاده می شود.

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان این مطلب گفت: در ایران خودروهای چینی به صورت میلیونی تولید نمی شود که طرف چینی تمایل داشته باشد که بخشی از قطعات را در ایران تولید کند. خودروساز چینی برایش مقرون به صرفه نیست که در ایران تولید کند.

نمی خواهیم بازار را به چینی ها واگذار کنیم

وی در عین حال از تمایل قطعه سازان ایرانی برای حضور در خطوط تولید خودروهای چینی سخن گفت و اظهار کرد: با دعوت دو گروه خودرویی، قطعه سازان زیادی اعلام آمادگی کرده اند که بتوانند برای تولید خودروهای چینی با این شرکت همکاری کنند.

ذکریایی افزود: اگرچه تولید برای این تعداد خودرو برای قطعه سازان به صرفه نیست اما نمی خواهیم بازار را به چینی ها واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بازه زمانی مشخصی را تعیین کرده که خودروهایی که به صورت CKD وارد کشور می شوند، داخلی سازی شوند. اما داخلی سازی خودروها زمان بر است.

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه قطعه سازان ایرانی توانمندی خوبی برای تولید دارند، اظهار کرد: ما هم توانمندی داریم و هم تمایل داریم در تولید قطعات این خودروها مشارکت کنیم.

وی به بازار لوازم یدکی خودروهای چینی نیز اشاره کرد و گفت: قطعه سازان ایرانی در بازار لوازم یدکی خودروهای چینی ورود کرده اند و توانسته اند بخشی از این بازار را به دست آورند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.