جاده مخصوص۲|قسمت دوم| ناکارآمدی سیاستگذاران و دخالت‌های بی‌جا، مشکل اصلی صنعت قطعه‌سازی و خودرو

مشکل صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور از جایی نشات می‌گیرد که سیاست‌گذاران به جای اینکه سیاست‌گذاری و حمایت کنند، عملکرد نامناسب و ناکارآمد دارند و به جای آن در مسائلی مانند قیمت‌گذاری خودرو و ابداع روش‌های فروش و… دخالت می‌کنند.

قطعه نیوز: قسمت دوم از مجموعه برنامه تخصصی «جاده مخصوص۲» منتشر شد.

به گزارش «قطعه نیوز» به نقل از روابط عمومی جاده مخصوص، این قسمت بخش دوم و ادامه میزگرد قسمت اول با موضوع «تاثیر تغییرات در مناسبات بین‌المللی بر صنعت قطعه‌سازی و خودرو» با حضور اصغر خسروشاهی و منصور منصوری، به عنوان دو چهره شاخص و مطرح صنعت قطعه‌سازی و خودروی کشور است.

در این برنامه منصور منصوری با اشاره به دلیل حضور شرکت‌های چینی و اروپایی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، بر ضرورت حضور بیشتر و جدی‌تر بخش خصوصی در خودروسازی کشور تاکید کرد.

اصغر خسروشاهی به اشاره به توانمندی قطعه‌سازان کشور، نقایص قانونی، سیاست‌های نامناسب و عملکرد ضعیت اجرایی دولت را از مهمترین عواملی دانست که باعث می‌شود قطعه‌سازان ایرانی امکان استفاده از همه ظرفیت خود را نداشته باشند.

مواردی از جمله نقش انجمن‌های صنفی قطعه‌سازی کشور در شکل‌گیری تعاملات بین‌المللی و صلاحیت قطعه‌سازان اداره خودروسازی کشور در راستای خصوصی‌سازی، از جمله موضوعاتی بود که در بخش‌هایی از قسمت دوم «جاده مخصوص۲» مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

قسمت دوم|جاده مخصوص۲|بخش دوم میزگرد «تاثیر تغییرات در تعاملات جهانی بر صنعت قطعه‌سازی و خودرو» با حضور اصغر خسروشاهی و منصور منصوری

اصغر خسروشاهی، از چهره‌های شاخص و از فعالان باسابقه صنعت قطعه‌سازی است که فعالیت به عنوان مشاور امور خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون امور بین‌الملل یکی از شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی، حضور در هیات مدیره یکی از انجمن‌های معتبر قطعه‌سازی کشور و… در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

منصور منصوری به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده و باسابقه در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، فعالیت به عنوان مدیرعامل ساپکو (شرکت تامین‌کننده قطعات گروه صنعتی ایران خودرو)، عضویت در هیات مدیره یکی از انجمن‌های کشوری قطعه‌سازی و مدیرعامل یکی از شرکت‌های قطعه‌سازی مطرح کشور را در پرونده کاری خود دارد.

  • شرکت «پیک افروز غرب» تولیدکننده تجهیزات برشکاری و جوشکاری گازی (پیک‌های دستی برش و جوشکاری) حامی قسمت اول «جاده مخصوص۲» بود.

این شرکت در حوزه تولید و تامین قطعات خودرو از جمله سیبک طبق‌ها، سیبک فرمان‌ها، دسته موتورهای ۲۰۶، دسته موتورهای اتوبوس، تسمه سفت‌کن‌های ۲۰۶ و تسمه سفت‌کن و غلطک‌های ۴۰۵ فعالیت دارد.

  • قسمت‌های جدید مجموعه برنامه تخصصی «جاده مخصوص۲» روزهای دوشنبه هر هفته در صفحه اصلی پایگاه خبری «قطعه نیوز» منتشر می‌شود.
  • نسخه کامل هر قسمت یک روز بعد از انتشار (روزهای سه‌شنبه)، در حساب‌های کاربری و صفحات رسمی «جاده مخصوص» و «قطعه نیوز» در پلتفرم‌های تلگرام، اینستاگرام، آپارات و یوتیوب در دسترس قرار خواهد گرفت.
آنونس یک دقیقه ای قسمت دوم جاده مخصوص۲
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.