لکسوس LC۵۰۰ در رقابت با ب‌ام‌و

برند لوکس تویوتا سریع‌تر می‌شود

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی لکسوس با عرضه محصول LC۵۰۰ در دو مدل هیبریدی و بنزینی با قیمت ۹۳ هزار دلار قصد رقابت با ب‌ام‌و M۴ را در بازارهای جهانی دارد.

 سال ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی لکسوس به عنوان زیر مجموعه تویوتا به معرفی یک محصول جدید به نام LC در کلاس کوپه کانورتیبل پرداخت. لکسوس برای ورود به هر بازاری این خودرو را در دو مدل  LC۵۰۰ و LC۵۰۰h به بازار عرضه کرد.

این خودرو اسپرت برپایه نسخه کانسپت LF-LC شکل گرفته که با ظاهری متفاوت و کاملا آیرودینامیک به بازار آمده است. این خودروساز ژاپنی در تلاش است طراحی را برای محصولات خود در نظر بگرید که رقابت جدی با خودروسازان آلمانی ایجاد کند. در این گزارش به بررسی فنی و قیمتی این خودرو خواهیم پرداخت.

لکسوس LC۵۰۰ در رقابت با ب‌ام‌و

محصول LC در دو نسخه هیبریدی و بنزینی بر اساس پلت‌فرم جدید لکسوس یعنی TNGA GA-L ساخته شده که یکی از منعطف‌ترین و به‌روزترین سازه‌های است که در صنعت خودروسازی وجود دارد

طراحی خاص ژاپنی


محصول LC در دو نسخه هیبریدی و بنزینی بر اساس پلت‌فرم جدید لکسوس یعنی TNGA GA-L ساخته شده که یکی از منعطف‌ترین و به‌روزترین سازه‌های است که در صنعت خودروسازی وجود دارد.

در نگاه اول LC۵۰۰ این حس را به شما القا می‌کند که شمشیر بران سامورایی است. زیرا استفاده از خطوط شکسته و سطوح و فرم‌ها این حس را به خوبی القا می‌کند. پروفیل خودرو با پوزه نسبتا کشیده و خط شانه تیز و فرم‌های تورفته که به واسطه دریچه‌های کناری به وجود آمده، کارکتر خاص و اسپرت به این خودرو می‌بخشد.

چهره خودرو با چراغ‌های مثلت شکل با LED های مثلث شکل و چراغ روز مشابه تیک زیر آن و جلوپنجره عریض دوکی شکل و دریچه‌های درون سپر تهاجمی و خشن است. در نمای عقب چراغ‌های کشیده با حالت V شکل و حجم‌پردازی خاص زیبا و جذاب است.

اما دیفیوزر و سراگزوزهای مستطیل شکل ویژگی اسپرت بودن LC۵۰۰  را دوچندان می‌کند. رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی و در نسخه اف اسپرت ۲۱ اینچی چاشنی این خودرو را برای هیجان افزون‌تر می‌کند.

لوکس اما سریع در زمان رانندگی


یکی از بخش‌های مهم طراحی خودرو، طراحی کابین است. طراح باید سعی کند بهترین و اروگونومی ترین حالت را برای قطعات در نظر بگیرد که ایمنی و راحتی فراوانی ایجاد کند. کابین LC۵۰۰ با سبک لوکس و آراسته به ویژگی‌های اسپرت تولید شده است.

با قرارگیری پشت فرمان LC۵۰۰ این حس را القا می‌کند که گویی پشت فرمان خودرو فوق لوکس قرار گرفته‌اید. سه رنگ متفاوت برای کابین خودرو در نظر گرفته شده؛ سفید صدفی، قهوه‌ای و مشکی برای مشتریان قابل دسترس است.

همچنین جالب است بدانید که از چرم آلکانترا و دکوراتیو کروم استفاده شده که فضای لوکس را برای این کوپه به ارمغان آورد. از سوی دیگر نمایشگر ۸ اینچی برای پشت آمپر و ۱۰.۳ اینچی نمایشگر کنسول میانی فضای مدرنی را ایجاد کرده است.

غربیلک فرمان اسپرت، دو دکمه روتاری در بالاتری بخش کلاستر، دسته دنده اسپرت و دو پدال شیفتر آلومینیومی پشت آن رانندگی را هیجان انگیز می‌کند.

از مهم‌ترین‌ آپشن‌های لکسوس LC۵۰۰ می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل پیشرفته، سیستم ضد واژگونی الکترونیکی، سامانه پیشگیری از برخورد، سیستم تعلیق سفارشی، نمایشگر ۱۰.۳ اینچی میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کار پلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و سیستم فعال تابلوخوان و محدود کننده سرعت اشاره کرد.

LC۵۰۰ مجهز به یک پیشرانه ۸سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۵ لیتر تنفس طبیعی می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند. این پیشرانه موسوم به ۲UR-GSE است که دارای بدنه یا بلوکه آلومینیومی و پاشش سوخت مستقیم است

قوای فنی ایده آل


موتور حجیم و پرتوان وظیفه تامین نیروی لازم جهت حرکت برای این کانورتیبل ژاپنی را برعهده دارد. پیشرانه ۸سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۵ لیتر تنفس طبیعی می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند.

این پیشرانه موسوم به ۲UR-GSE است که دارای بدنه یا بلوکه آلومینیومی و پاشش سوخت مستقیم است. بنابراین با تجهیزشدن به سیستم VVT-i حداکثر توان ۴۷۷ اسب‌بخار و ۵۴۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگرچه این پیشرانه حجم بالایی دارد و در مقابل توان نسبتا کمی با در نظر گرفتن حجم موتور تولید می‌کند؛ این مقوله همان راز موفقیت پیشرانه‌های کم استهلاک تویوتا است. از سوی دیگر گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک دایرکت شیفت وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را به چرخ‌های عقب دارد.

این گیربکس تیپ ترونیک می‌تواند با هماهنگی سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود LSD عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشند. با این وجود تنها ۴.۴ ثانیه زمان نیاز است که LC۵۰۰ از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت این کوپه اسپرت ژاپنی ۲۸۶ کیلومتربرساعت است.

لکسوس LC۵۰۰ در رقابت با ب‌ام‌و

LC۵۰۰ در بازارهای جهانی


لکسوس LC۵۰۰ را می‌توان به عنوان یک کوپه لوکس اما گران در دنیا معرفی کرد، این خودرو در بازارهای جهانی قیمتی در حدود ۹۳هزار دلار دارد. این در حالی است که کوپه جسور باواریایی‌ها یعنی ب‌ام‌و M۴ کامپتیشن ۷۴هزار دلار قیمت دارد، با این تفاوت باید اشاره داشت که کیفیت بالا و استهلاک پایین لکسوس به آن برتری دارد.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.