مقایسه لکسوس IS300 با مرسدس‌بنز E300

مقایسه خودرویی؛

قطعه نیوز: مشخصات فنی لکسوس IS300 و مرسدس‌بنز E300 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لکسوس IS300 با مرسدس‌بنز E300 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی لکسوس IS۳۰۰:

لکسوس IS۳۰۰، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است.

حجم موتور این خودرو ۲۹۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه لکسوس IS300 با مرسدس‌بنز E300 + مشخصات فنی
لکسوس IS۳۰۰

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل هوشمند پدال گاز، سنسور پارک جلو و عقب ، ایزوفیکس، کروز کنترل ، شیشه‌های برقی ضد اشعه UV ، سنسور باران ،اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان، کمک شروع حرکت در سربالایی ، آینه‌های جانبی برقی الکتروکرومیک با گرمکن و حافظه و قابلیت تاشوندگی خودکار ، سیستم پیشگیری از تصادف ، بلوتوت ، صندلی‌های برقی جلو با تنظیم در ۱۰ جهت و تنظیم برقی گودی کمر، تهویه صندلی راننده و سرنشین جلو ، حافظه صندلی راننده و سرنشین اشاره کرد.

مقایسه لکسوس IS300 با مرسدس‌بنز E300 + مشخصات فنی
لکسوس IS۳۰۰

معرفی مرسدس‌بنز E۳۰۰:

مرسدس‌بنز E۳۰۰، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۹۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۰۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ دنده خودکار ۷G،Tronic Plus استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان حساس به سرعت ، سیستم DIRECT CONTROL برای بالابردن فرمان‌پذیری ، سیستم Direct Steer برای بالابردن نسبت گردش فرمان به طور مثال در هنگام پارک ، دوربین عقب ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، سانروف ، سیستم Lane Tracking ، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها ، سنسور تشخیص سرنشین جلو ، تنظیم الکترونیکی ارتفاع چراغ‌های جلو ، سنسور باران ، سیستم BlueEFFICIENCY اشاره کرد.

مقایسه لکسوس IS300 با مرسدس‌بنز E300 + مشخصات فنی
مرسدس‌بنز E۳۰۰

این خودرو در نوع سفارشی دارای سیستم AIRMATIC با دو حالت sport و comfortable ، سیستم تشخیص علامت‌های جاده و ذخیره و نشان دادن آن‌ها ، سیستم PARKTRONIC برای کمک کردن در هنگام پارک ، حافظه تنظیم صندلی برای ۳ نفر ، صندلی چندحالته ، ماساژ در ۷ نقطه از صندلی ، سقف پانوراما ، رادار ، سیستم High،Beam برای روشنایی بهتر جاده ، سیستم کمکی تشخیص پیاده در شب ، چراغ‌های زنون ، سیستم KEYLESS GO ، پکیج AMG است.

خودرو
لکسوس IS300مرسدس‌بنز E300
کشور سازنده
ژاپنآلمان
سال (طراحی)
۲۰۰۶۲۰۱۱
موتور
۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور
۲۹۹۵سی سی۲۹۹۶سی سی
حداکثر قدرت
۲۲۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه۲۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۳۰۰ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه۳۰۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ دنده خودکار۷ دنده خودکار ۷G،Tronic Plus
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۷.۷ ثانیه۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۳۰ کیلومتر در ساعت۲۴۷ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۶۴۵ کیلوگرم۱۷۳۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۷۵ طول ، ۱۸۰۰ عرض ، ۱۴۲۵ ارتفاع۴۸۶۸ طول ، ۱۸۵۴ عرض ، ۱۴۷۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۷۳۱ میلیمتر۲۸۷۰ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۶۵ لیتر۸۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴یورو ۵
میزان تولید CO2
۲۱۹ گرم در هر کیلومتر۱۶۴ گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، HAC ، EBD ، TRC ، VSCABS ، ترمز دستی پدالی ، DISTRONIC PLUS ، BAS ، PRE،SAFE ، BSA ، ATTENTION ASSIST ، ESP ، ASR
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای ، مجموعا ۱۰ کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده‌ای ، کیسه هوا زانویی راننده
سیستم صوتی
نویگیشن با صفحه نمایش ۷ اینچی ، دوربین عقب ، صفحه نمایش چند منظوره ، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۴ اسپیکر و قابلیت پخش DVD، mp3 و WMA و ورودی کمکی و iPodسیستم صوتی با چنجر ۶ تایی ، صفحه نمایش رنگی ۵.۸ اینچی ، قابلیت پخش CD و MP3 ، بلوتوث ، همچنین سیستم‌های صوتی Audio 50 APS و COMAND APS وHarman Kardon® LOGIC7® قابل سفارش هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.