هر آنچه نیاز است از خاص‌ترین خودرو فراری بدانید!

۲۹۶ GTB را می‌توان یکی از خاص‌ترین خودرو‌های اسپرت فراری دانست که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

قطعه نیوز: فراری یکی از خودروسازان ایتالیایی است که اصولا خودروهای اسپرت را طراحی و تولید می کند و اکنون این کارخانه خودروسازی اقدام به طراحی خودرویی خاص و عجیب و غریب کرده که نام آن را ۲۹۶GTB ۲۰۲۲ گذاشته است.

آنطور که مشخص است این خودرو قرار است دوران جدیدی را برای خودروساز ایتالیایی رقم بزند. فراری در برخی از خودروها از موتور ۶ سیلندر و فناوری هیبریدی استفاده می کند که بیشتر برای خودروهای مسابقه ای کاربرد دارد و اکنون این خودرو ۶ سیلندر قادر است ۸۱۸ اسب بخار قدرت تولید کند.  

مشخصات فنی

نیرو از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب ارسال می شود و از طریق یک توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تامین می شود. اگر از صحبت از طراحی آن کنیم، به صراحت می توان گفت که بدنه زیبا و کابین شیک آن جلوه‌ای فوق العاده نیز دارد.

 فراری ۲۹۶GTB ۲۰۲۲

  ۲۹۶GTB تولیدی سال ۲۰۲۲ را می توان یک مدل کاملاً جدید و پلاگین هیبرید در مجموعه خودروهای فراری دانست که قبلاً شامل پلاگین SF۹۰ Stradale و Spider بوده است. قابل ذکر است که GTB این قابلیت را دارد که تنها با نیروی الکتریکی و با استفاده از یک باتری ۷.۴۵ کیلووات ساعتی حرکت کند.

نکته حائز اهمیت در این خودرو این است که طبق ادعای فراری، موتور شش سیلندر ۲۹۶GTB  همانند یک موتور ۱۲ سیلندر کوچک شده کار می کند و همراه با دور موتور  ۸۵۰۰ می توان امید داشت که یک رانندگی کاملا متفاوت را با آن تجربه کنیم.

از امکانات GTB می توان به یک اسپویلر عقب فعال اشاره کرد که از LaFerrari الهام گرفته و برای تولید نیروی اضافی طراحی شده است. فراری ۲۹۶GTB را طوری طراحی کرده است که قادر است با چهار حالت رانندگی حرکت کند که شامل حالت هیبریدی،  eDrive، Performance و Qualify است که از خاص ترین ویژگی های این خودرو به شمار می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.