آماروک ۵۸۰X؛ اولین نسخه آفرودی از فولکس واگن

معرفی خودرو؛

قطعه نیوز: آماروک ۵۸۰X اولین خودروی آفرودی فولکس واگن با ۲۵۵ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

آماروک را می توان یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های فولکس واگن دانست که از سال ۲۰۱۰ تولید شده است.

اکنون خبرهایی جدید از این خودرو منتشر شده است، مبنی بر اینکه قرار است تنها تا سال دیگر تولید شود و از آن به بعد دیگر این خودرو تولید نخواهد شد.

شرکت سازنده برای اینکه این خودرو را در سال ۲۰۲۱ با چهره ای متفاوت ببینیم، اقدام به طراحی دوباره کرده است. بخش استرالیایی این شرکت  با شرکت مهندسی محلی والکینشاو همکاری کرده است تا نسخه ای ویژه تر از سال گذشته را تولید کند.

۵۸۰X که قرار است سال آینده در نسخه ای ویژه روانه بازار شود، اکنون بیشتر متمرکز بر روی رانندگی در جاده های آفرودی است. این طور که مشخص است این خودرو آفرودی قرار است با امکاناتی ویژه و خاص روانه بازار شود، به طور مثال اولین آپشن جدید کیت بالابر تعلیق است که برای بهتر شدن و حفظ فاصله مناسب از سطح زمین تعبیه شده است.

مشخصات فنی

علاوه بر این قرار است این خودرو به همراه دامپر‌های لوله‌ای دوقلو و چرخ‌های ۱۸ اینچی عرضه شود. فولکس واگن و والکینشاو در این پیکاپ جدید همچنین محافظ اضافی زیر بدنه و یک میله نور LED اضافه کرده اند.

در زیر بدنه عضلانی آماروک ۵۸۰X شش سیلندر، یک موتور توربودیزل دو لیتری ۳.۰ لیتری قرار دارد که ۲۵۵ اسب بخار و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مطالب مرتبط

معرفی آماروک W580X

فولکس واگن  Amarok 580X اولین نسخه ویژه آفرود را ارائه می دهد

همانطور که از یک نسخه ویژه پیشرفته انتظار دارید، این پیکاپ با تجهیزات زیادی عرضه می شود.

آماروک W۵۸۰X از چراغ‌های جلوی زنون با چراغ‌های روشنایی روز و کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای بهره مند است و همچنین دارای تمام کیت‌های اساسی است.

صندلی‌های جلوی گرم شونده و همچنین تشک‌های کف لاستیکی و سیستم کنترل فشار تایر از دیگر امکانات این خودرو آفرودی است. فولکس واگن و والکینشاو با وجود تغییرات زیاد در جلوه های بیرونی مانند تغییر در آینه‌ها، سپر عقب و همچنین یک جلوپنجره، روکش‌های پارچه‌ای را نیز در داخل اضافه می‌کنند.

این پیکاپ را می توان تنها پیکاپ آفرودی برای آخرین نسل از آماروک دانست؛ چرا که قرار است پیکاپ کاملاً جدیدی  مبتنی بر فورد رنجر که  قبلاً رسماً تأیید شده است ، سال آینده رونمایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.