رونمایی از فراری F12 برلینتا

یک مهندس آمریکایی متخصص در تیونینگ خودرو، با برش کاپوت و افزودن توربوشارژ، حداکثر قدرت فراری F12 برلینتا را به ۱۵۰۰ اسب بخار رسانده است.

قطعه نیوز: یک مهندس آمریکایی متخصص در تیونینگ خودرو، با برش کاپوت و افزودن توربوشارژ، حداکثر قدرت فراری F12 برلینتا را به ۱۵۰۰ اسب بخار رسانده است.

فراری F12 برلینتا که یکی از گرندتورهای زیبای ایتالیایی است، به‌روزرسانی فوق‌العاده‌ای دریافت کرده و دو توربوشارژ بزرگ از درون کاپوت آن بیرون زده‌ است. تیونینگ اساسی F12 برلینتا قدرت پیشرانه‌ی آن را به ۱۵۰۰ اسب بخار رسانده است.

مغز متفکر و ایده‌پرداز اصلی تیونینگ ۱۵۰۰ اسب بخاری F12، آرون کافمن، شخصیت تلویزیونی و مکانیک فعال در کانال یوتیوب Daily Driven Exotics است.

وی به همراه سایر اعضاء تیم خود، فراری F12 را با قیمت ۳۰۰ هزار دلار خرید و پس از رانندگی با آن در یک پیست مسابقه‌ای، تصمیم گرفت F12 را تیونینگ و توربوشارژ را به پیشرانه‌ی آن اضافه کند. کار تیم کافمن در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و اخیراً به پایان رسیده است.

Tuned 1500 HP Ferrari F12
فراری F12 برلینتا

گرندتور زیبا و اسب نجیب ایتالیایی

در سال ۲۰۱۷ با پیشرانه‌ی ۶٫۳ لیتری V12 تنفس طبیعی معرفی شد. نسخه‌ی استاندارد F12 در آن زمان ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت. این ارقام شتاب صفر تا ۱۰۰ فراری F12 را به  ۳٫۱ ثانیه رسانده است و فراری ادعا می‌کند که حداکثر سرعت F12 حدود ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

بزرگ‌ترین مشکل مالکان خوش‌فکر F12 در مسیر نصب توربوشارژ، کمبود فضا در محفظه‌ی موتور بود.

آن‌ها برای حل این مشکل، کاپوت F12 را بریدند و تا حد امکان سایر قطعات را در حالت اولیه‌ی خود نگاه داشتند. هدف این پروژه افزودن دو توربوشارژ به F12 برلینتا و رساندن توان آن به حدود ۱۵۰۰ اسب بخار بود؛ این یعنی نسخه تیونینگ F12 دو برابر قدرتمندتر از نمونه‌ی اصلی است.

در ۱۹ جولای فراری F12 توربوشارژ برای اولین بار در شهر سانتا آنای کالیفرنیا به نمایش درآمده و ویدیوی منتشرشده از این رویداد، نشان‌دهنده‌ی حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان و همچنین صدای کاملاً متفاوت F12 برلینتا است. صدایی که به دلیل استفاده از توربوشارژ و سیستم اگزوز مسابقه‌ای به گوش می‌رسد.

مسلماً دنبال کنندگان کانال Daily Driven Exotics در یوتیوب، فرصت آزمایش F12 توربوشارژ در آینده‌ی نزدیک را از دست نخواهند داد.

خودروی آرون کافمن تنها F12 توربوشارژ در جهان نیست؛ در سال ۲۰۱۳، منصوری نمونه‌ی توئین توربوی آن را معرفی کرده و یک تیونر آمریکایی نیز توربوشارژها را در زیر موتور قرار داده بود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.