رونمایی آئودی RS3 2022

آئودی نسخه جدید RS۳ را بر اساس سدان جدید ۲۰۲۲ A۳ منتشر کرده است.

قطعه نیوز: جدیدترین سدان A3 با همان موتور متمایز قبلی به ایالات متحده می آید.

آئودی نسخه جدید RS۳ را بر اساس سدان جدید ۲۰۲۲ A۳ منتشر کرده است.

سیستم چهار چرخ متحرک دارای تنظیمات جدید گشتاوری است.

این پیشرانه دارای یک موتور توربوی ۲.۵ لیتری پنج خطی با ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور است.

مشخصات فنی

نسخه جدید A۳ آئودی اکنون برای اولین بار در نسخه رسمی RS۳ کامل شده است. ۲۰۲۲ RS۳ با موتور ۵ سیلندر توربو ۴۰۱ اسب بخار، چهار چرخ متحرک استاندارد با گشتاور و ظاهری متوسط ​​تر نسبت به مدل قبلی خود، دوباره به صورت سدان به بازار ایالات متحده می‌آید. (RS۳ Sportback در اروپا نیز موجود است، اما ما چنین نسخه‌ای را دریافت نخواهیم کرد.)

همان توربوشارژ ۲.۵ لیتری ۵ خطی توربوشارژ که در RS۳ قبلی دیده شد همچنان ادامه دارد، اما با چند اصلاح که منجر به قدرت و گشتاور بیشتری می‌شود. RS۳ جدید اکنون ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور دارد و ۷ اسب بخار و ۱۵ پوند فوت نسبت به مدل قبلی RS۳، ۲۰۲۰ ایالات متحده افزایش می‌یابد.

آئودی RS3 2022 با 401 اسب بخار پنج سیلندر فاش شد
کابین آئودی RS3 2022

آئودی ادعا می‌کند که در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، اما با توجه به اینکه نسل قبلی RS۳ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳.۴ ثانیه به دست آورده است، فکر می‌کنیم سرعت آن نیز سریع‌تر باشد.

یک اتوماتیک هفت کلاچه دو سرعته استاندارد است و دارای یک اگزوز متغیر با پنج سیلندر است.

سیستم پیشرانه تمام چرخ متحرک RS۳ دارای بردار گشتاور برای محور عقب است. بسته به اینکه کدام حالت رانندگی انتخاب شده باشد، به طور متفاوت نیرو را هدایت می‌کند و یک حالت رانش به نام RS Torque Rear وجود دارد که می‌تواند گشتاور را به یک چرخ عقب هدایت کند تا در مسیر حرکت کند.

مشخصات ظاهری

صفحه نمایش جدید RS۳ کمی گسترده‌تر از قبل است و ۰.۴ اینچ کمتر از S۳ است. دامپر‌های تطبیقی ​​به همراه روتور‌های سرامیکی کربنی برای ترمز‌های جلو اختیاری خواهند بود. چرخ‌های ۱۹ اینچی استاندارد هستند.

به نظر می‌رسد RS۳ با یک جلوپنجره مشکی، یک اسپویلر و دیفیوزر در عقب و عناصر روشنایی ویژه در چراغ‌های روشنایی روز عرضه خواهد شد. 

سقف مشکی مانند درز‌های رنگی متناسب با فضای داخلی اختیاری تزئین شده است.

همچنین تریم‌های فیبر کربنی زیادی در داخل آن یافت می‌شود و پشت آمپری دیجیتال برای نشان دادن یک دور سنج جالب به سبک باند پیکربندی شده است.

آئودی هنوز قیمت RS۳ جدید را اعلام نکرده است، اما به نظر قیمت آن چند هزار دلار گران‌تر از مدل ۲۰۲۰ خروجی است که از ۵۷ هزار و ۱۹۵ دلار شروع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.