رونمایی از نسخه جدید آئودی RS6 آوانت

قطعه نیوز: وب‌سایت آئودیتوگرافی تصویری از آئودی RS6 آوانت مجهز به کیت بدنه کامل ABT منتشر کرده است که پیشرانه‌ی آن ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌‌کند.

کریس هریس در مصاحبه اخیرش با Top Gear اعلام کرد که در‌واقع طراحی آئودی RS6 قدیمی را به مدل جدید ترجیح می‌دهد. می‌توانیم بفهمیم این اظهارنظر از کجا می‌آید؛ به‌خصوص اگر نسل C7 این خودرو رنگ جذابی مانند آبی ریویرا (Riviera Blue) دارد.

همان‌طور‌که احتمالا تاکنون فهمیده‌اید، این مدل با آوانت معمولی تفاوت زیادی دارد؛ زیرا در خودرو سریع خانوادگی اینگولشتات تغییرات زیادی ایجاد شده است.

این خودرو به آئودیتوگرافی (Auditography) تعلق دارد و عکاس ماهر این وب‌سایت همه‌چیز را با ارباب حلقه‌ها جاودانه می‌کند.

مشخصات ظاهری و فنی

آئودی RS6 کیت بدنه‌ی کامل ABT به‌همراه رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی سفارشی این تیونر را می‌پوشد. اگر قطعات فیبرکربنی اضافی در بیرون آشنا به‌نظر می‌رسند، بدین‌دلیل است که بسیاری از آن‌ها از RS6-R این تیونر وام گرفته‌ شده‌اند که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است.

هیچ ارتقایی بدون افزایش قدرت ارزش ندارد؛ بنابراین، پیشرانه ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین‌توربو ارتقا داده شده است تا ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

اگزوز سفارشی جدیدی نیز وجود دارد که تقریبا شبیه مسلسل به‌نظر می‌رسد و برای ظاهر عضلانی آئودی RS6 کاملا مناسب است.

در نتیجه‌ی قدرت و گشتاور اضافه شده، نسل C7.5 آئودی RS6 آوانت قدرتمند فقط در ۲/۹۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در ۱۰/۸۰ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز به ۳۳۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود. این آمار و ارقام برای خودرویی بزرگ و سنگین که برخی آن را به‌عنوان کامل‌ترین مدل خانوادگی می‌شناسند، خیلی آزاردهنده نیست.

درحالی‌که فضای داخلی به‌طورعمده دست‌نخورده باقی مانده است، تغییر کوچکی وجود دارد که تفاوت بسیار بزرگی ایجاد می‌کند. ما درباره‌ی فرمان سفارشی روکش‌شده با ترکیبی از فیبرکربن و آلکانترا صحبت می‌کنیم که کاملا با دوخت آبی و رنگ بیرونی آئودی RS6 آوانت سازگار است.

این فرمان از چراغ تعویض ‌دنده (چراغی که به راننده کمک می‌کند لحظه درست تعویض دنده را تشخیص دهد) و LCD کوچکی بهره می‌برد که در موقعیت ساعت ۱۲ تعبیه شده است و پشت آن اهرم تعویض دنده بغل فرمان فیبرکربنی برای جلوه‌ی بیشتر قرار می‌گیرد.

نتیجه‌ی نهایی واقعا چشم‌‌نواز است و نشان می‌دهد که حتی خودرو مطلوبی مانند آئودی RS6 آوانت (صرف‌نظر از نسل آن) با ارتقای شرکت‌های تیونینگ حاضر در بازار، می‌تواند بیشتر از حالت عادی تقویت شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.