مشخصات نسخه جدید پورشه کاین کوپه توربو

کمی بیشتر از دو سال پیش بود که پورشه از کاین کوپه پرده‌برداری کرد. اکنون شرکت چند هفته با معرفی رسمی نسخه به‌روزرسانی شده آن فاصله دارد. مدلی که احتمالاً تا پایان ماه آینده بسیار جنجالی خواهد شد.

قطعه نیوز: کمی بیشتر از دو سال پیش بود که پورشه از کاین کوپه پرده‌برداری کرد. اکنون شرکت چند هفته با معرفی رسمی نسخه به‌روزرسانی شده آن فاصله دارد. مدلی که احتمالاً تا پایان ماه آینده بسیار جنجالی خواهد شد.

کاین جدید با افزایش قدرت، می‌تواند به رقابت با لامبورگینی اوروس نزدیک شود.

آنچه می‌دانیم این است که پورشه قصد دارد محصول جدید را در کلاس کوپه حفظ کند ولی هنوز اطلاعی درباره نام آن نداریم. با این حال مطمئن هستیم که شرکت می‌خواهد مدل جدید را در کنار نسخه استاندارد ۵۴۲ اسب‌بخاری به فروش برساند.

برخی از رسانه‌ها خبر داده‌اند که کاین جدید با افزایش ۸۹ اسب‌بخاری قدرت می‌تواند به رکورد دوست‌داشتنی ۶۳۱ اسب‌بخار برسد.

البته این هنوز هم کمتر از خروجی مدل توربو S هیبریدی با ۶۷۱ اسب‌بخار است. اما با این خروجی خود را به ۱۰ اسب‌بخاری لامبورگینی اوروس خواهد رساند.

دلیل این اشتیاق پورشه برای ساخت این کوپه که چندان هم کوپه نیست، مرکز ثقل پایین و مباحث مربوط به طراحی‌اش است.

مهندس ارشد شرکت ریکو لوشر می‌گوید نسخه جدید به مراتب نسبت به شاسی‌بلند استاندارد سبک‌تر است و می‌توان از آن به اسپرت‌ترین کاین تولیدشده یاد کرد.

آزمایش پورشه کاین کوپه توربو مدل 2022
پورشه کاین کوپه توربو

مشخصات فنی نسخه جدید

در نسخه جدید به طور حتم اصلاحاتی روی پکیج آیرودینامیک اعمال می‌شود و دریچه‌های بزرگ‌تر هوا برای خنک‌سازی حرفه‌ای پیشرانه هشت سیلندر Vشکل آن در نظر گرفته خواهد شد.

آنطور که از تصاویر مربوط به تست میدانی این خودرو برمی‌آید، پورشه برای افزایش پایداری و کنترل نیروی پایین‌برنده از یک بال عقب هم استفاده کرده است. از سوی دیگر دیفیوزرهای انتهایی حکایت از قابلیت‌های چشم‌گیر عملیاتی آن دارند. این چیزی است که پیش‌تر روی مدل کاین GTS هم دیده بودیم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پورشه کاین کوپه تقویت‌شده می‌تواند صفر تا صد را در ۳.۶ ثانیه بپیماید. در حالی که این رکورد برای لامبورگینی اوروس و آئودی RS Q8 حدود ۳.۸ ثانیه است.

سرعت نهایی نیز به صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر برساعت محدود خواهد شد. هم‌چنین می‌دانیم که شاسی‌بلند کوپه فوق با رینگ‌های ۲۲ اینچی و تایرهای ۲۸۵.۳۵ در جلو و ۳۱۵.۳۰ در عقب راهی میدان خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.