تردد خودروهای بنزینی و دیزلی در آمستردام ممنوع می شود

قطعه نیوز: شورای شهر آمستردام هلند اعلام کرد که تصمیم گرفته است در راستای کاهش آلودگی هوا، تا سال ۲۰۳۰ میلادی تردد انواع موتورسیکلت و خودروی بنزینی و دیزلی را ممنوع کند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی در خصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند، از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بسیاری از شهرها  و کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا به تازگی شورای شهر آمستردام، پایتخت هلند، قصد دارد تردد و فروش تمامی وسایل نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ممنوع اعلام کند و این بدان معناست که این کشور عزم خود را برای مقابله با آلودگی هوا به شدت جزم کرده و قصد دارد بدین ترتیب در افزایش میزان سلامتی شهروندان و محافظت از محیط زیست بکوشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که پیش‌تر اعلام کرده بودند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف خواهند کرد.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.