معرفی زیکر ۰۰۱ جیلی خودروی برقی چینی

قطعه نیوز: زیکر، برند زیرمجموعه جیلی برای ساخت مدل‌های الکتریکی است. محصول جدید این شرکت، ۵۰۰ اسب‌ بخار قدرت دارد و برای فروش در بازار اروپا و استرالیا آماده می‌شود.

خودروهای برقی

عوامل مختلف در موفقیت تجاری یک خودرو برقی نقش دارند. قیمت مناسب، ظاهر جذاب، شعاع حرکتی بالا و پیشرانه قدرتمند، مهم‌ترین دلایل فروش خودروهای برقی در دنیا هستند. این شرایط، اگر توسط یک خودروساز بزرگ و شناخته‌شده تأمین شود، مسلما مشتری علاقه‌مند به برندهای مشهور را جذب می‌کند و سودآور خواهد بود.

فراتر از سطح کیفی و استاندارد، ضعف در برندسازی مانع موفقیت خودروهای چینی در کشورهای متمول اروپایی و آمریکایی است. از سویی دیگر، شرایط بازار در سال‌های اخیر ثابت کرده است؛ علاقه‌مندان خودروهای الکتریکی، معمولا به ظاهر بدنه، شعاع حرکتی و قدرت پیشرانه، بیش از اصالت برند اهمیت می‌دهند.

به همین دلیل، صنعت وسایل نقلیه‌ی برقی فرصت مناسبی در اختیار خودروسازان چین قرار داده است تا شروعی تازه و قدرتمند داشته باشند.

خودرو برقی جیلی

جیلی با خرید بخش اصلی سهام خودروسازی ولوو، سرمایه‌ای عظیم به این برند سوئدی تزریق کرد و عملا به سود فروش از اروپا و آمریکا دست یافت. مدیران جیلی، حالا با تأسیس برندهای جدید و تولید محصولات برقی، تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار جهانی داشته باشند.

نمای اصلی جیلی زیکر Geely Zeekr 001
جیلی زیکر ۰۰۱
نمای پشت جیلی زیکر Geely Zeekr 001
نمای کابین جیلی زیکر Geely Zeekr 001

لینک اند کو

لینک اند کو، شرکتی با دفاتر فعال در چین و سوئد است. این مجموعه برای تولید خودروهای برقی با استاندارد بالا تلاش می‌کند و هم‌زمان، محلی برای ترکیب مهندسی جیلی و ولوو است. محصولات لینک اند کو، عمدتاً از پلتفرم ولوو XC40 استفاده می‌کنند و از سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین و استرالیا شدند.

زیکر، برند جدید زیرمجموعه جیلی است که احتمالا شاخه‌ای تجاری برای محصولات لینک اند کو برای بازار اروپا خواهد بود.

نخستین مدل زیکر با کد ۰۰۱، بدنه‌ی شوتینگ بریک با سقف بلند دارد تا فضای کابین نزدیک به یک کراس‌اور فراهم آورد و البته، اسپرت و پرسرعت جلوه کند. از نمای جانبی می‌توان سبک طراحی زیکر ۰۰۱ را الهام‌گرفته از پورشه پانامرا اسپرت توریزمو دانست؛ درحالی‌که وفادار به دیگر محصولات لینک اند کو است.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی زیکر ۰۰۱ منتشر نشده است. سیستم دو دیفرانسیل با مجموع قدرت ۵۰۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۸ ثانیه و شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر با یک شارژ، مهم‌ترین نکاتی هستند که توسط شرکت سازنده به اطلاع رسانه‌ها رسیده است. این محصول با ۵ دقیقه اتصال به شارژرهای ویژه، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۱۲۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد.

پاییز امسال، فروش زیکر ۰۰۱ در بازار چین آغاز خواهد شد. شرکت سازنده در تلاش است این خودرو را یک سال بعد وارد بازار اروپا کند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.