پاتوق ماشین بازها کجاست؟


قطعه نیوز: ماشین بازها آدم های عجیبی هستند. هیچ چیز مثل دیدن یک ماشین و یا حرف زدن در مورد آن برایشان لذت بخش نیست. فرقی نمی کند کجا باشند فقط هر جا که هستند ماشین ها هم آنجا باشند. اگرچه همه جای ایران پراکنده اند اما تقریبا همه همدیگر را می شناسند و شاید با هم رفاقتی نداشته باشند اما اسم هم را شنیده اند و یا خودرویشان چند بار در میان دیگر ماشین باز ها دست به دست شده است.
علاقه مندان به ماشین که البته کارشان از علاقه گذشته و زندگیشان ماشین شده برای خود پاتوق هایی دارند که هم در آن کار می کنند و هم با دوستانشان گپ می زنند. خبرنگار قطعه نیوز در جستجوی پاتوق ماشین بازها به یکی از گاراژهای تعمیر و بازسازی ماشین‌های کلاسیک و آماده سازی ماشین مسابقه سر زده است که در ادامه می‌آید.



بهترین پاتوق ماشین‌بازها گاراژهای تعمیر و آماده سازی خودروهای قدیمی و مسابقه است.


بهترین مکان برای جمع شدن ماشین بازها گاراژهای تعمیروبازسازی خودروهای قدیمی و آماده سازی ماشین های مسابقه ای است. جای که در آن همه جور آدمی پیدا می شود که همه آنها یک علاقه مشترک دارند آنهم ماشین است.
حضور افرادی با دانش فنی بالا که هر لحظه می‌توانید نکته جدیدی از سال‌ها تجربه کار بر روی انواع ماشین را از آنها یاد بگیرید از اصلی‌ترین دلایلی است که پای هر ماشین بازی را به این گاراژها باز می‌کند.
در این گاراژ ها اتفاقات جالبی می‌افتد. ادبیات متفاوتی در جریان است و البته همه جور معاملات خودرویی نیز شکل می گیرد از خریدو فروش و معاوضه قطعات گرفته تا خود خودرو.

همیشه شخصی یا اشخاصی هم در این پاتوق ها سوژه خنده می شوند اما با تیکه کلام های خودرویی مثلا اگر کسی نتواند جمله ای را درست بیان کند می گویند فلانی ریپ میزند ویا اگر کسی بیش از حد بلوف بزند ساساتش را می کشند و از این دست تکه کلام ها زیاد است. بازار کل کل هم که داغ داغ است هر کسی می خواهد بگوید که خودروی بهتری را برای شهر و یا برای مسابقه درست کرده است.

در این میان اوج هیجان و شلوغی این پاتوق به خصوص گاراژهای ماشین های مسابقه روزهای قبل از مسابقه است، همان روزهایی که هم کار هست و هم خنده و کل کل و هم استرس.
در این زمان‌ها و مکان‌ها ممکن است که همه سخت مشغول کار باشند چراکه باید خودرو به مسابقه برسد اما همیشه فرصت برای شوخی و خنده هست. زمان غذا خوردن این فرصت فراهم می آید.

وایت برد همه کاره

در برخی از این گاراژها خلاقیت به بالاترین حد رسیده و برای دست انداختن دیگران و البته جلو گیری از فراموش شدن سوتیهای افراد “وایت برد” نصب شده تا سوتی کسی از قلم نیفتد .این سوتی ها بسیار خنده دارند، هم خودرویی اند و هم غیر خودرویی .


هر کسی وارد گاراژ می شود قطعا نظرش به “وایت برد” جلب شده و آن را با دقت می خواند. افرادی که برای اولین بار به آنجا پا می گذارند در ابتدا متعجب می‌شوند که اینها چیست و بعد از فهمیدن می خندند. اما این همه ماجرا نیست، بر روی “وایت برد” تاریخ تولد همه دوستان نوشته شده و حتما برای متولدین هر ماه برنامه ویژه تولد گرفته می‌شود آنهم از جنس خودرویی. کادوهای تولد متفاوت است اما کیک‌ها عموما تمی خودرویی دارد مثلا اگر شما علاقه به شورلت ایمپالا مدل ۱۹۶۴ داشته باشید و یا صاحب آن خودرو باشید احتمال اینکه کیک شما همین مدل خودرو باشد بسیار بالاست. هدیه هم می تواند یکی از قطعات گران قیمت خودروی شما باشد که چند نفر با هم آن را برای شما می خرند.

این همدلی ها، رفاقت‌ها و خندیدن‌ها همه و همه زندگی ماشین بازانی را تشکیل می دهد که عشق ماشین را می توان در برق چشمان‌شان دید وقتی که از خودرو برای شما حرف می زنند و یا به خودروهای مختلف نگاه می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.