رفع نقص فنی سیستم ترمز خودکار نیسان

قطعه نیوز: سازمان ایمنی ترافیک جاده و بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا قرار است ترمز اضطراری خودکار در خودروهای نیسان را تحت بررسی و موشکافی دقیق خود قرار دهد.
چندی پیش پرونده‌ای در خصوص مشکل و نقص فنی در خودروهای نیسان مدل راگ که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به تولید رسیده‌اند، تشکیل شده بود که این پرونده شامل ۶۷۵ هزار دستگاه نیسان راگ می‌شود که رانندگان این خودروها در شکایت خود اعلام کرده بودند که این خودروها بدون هیچ مانع و مشکلی در جاده و بزرگراه به طور ناگهانی ترمز کرده و از سیستم ترمز اضطراری خودکار بکار رفته در خودرو استفاده می‌کند که این مساله می‌تواند در سرعت‌های بالا بسیار خطر آفرین و دردسرساز باشد و منجر به تصادفات مرگبار و سوانح رانندگی ناگواری در جاده‌ها شود.
شرکت خودروسازی نیسان بعد از تشکیل این پرونده اعلام کرده بود که به سرعت مشکل و نقص فنی مربوطه را تحت بررسی قرار داده و با سازمان ایمنی ترافیک در بزرگراه‌های آمریکا و همچنین اداره حمل و نقل کانادا نیز در این خصوص همکاری‌های لازم را خواهد کرد.
این خودروساز همچنین از تمامی دارندگان خودروهای مذکور که با این مشکل مواجه شده بودند درخواست کرده که هر چه سریع‌تر به نمایندگی‌های مجاز مربوطه مراجعه کرده و از به روز رسانی‌های نرم افزاری این شرکت بهره مند شوند. این در حالی است که نقص امنیتی و ایمنی این خودرو تا به حال منجر به تصادفات مرگبار نشده است.

منبع: ایسنا به نقل از کارکانکشن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.