تجهیزات تعمیرگاهی با قیمت منطقی برای خودروهای داخلی بومی‌سازی شده‌اند

قطعه نیوز: یک سازنده تجهیزات تعمیرگاهی گفت: تجهیزات تعمیرگاهی که تا پیش از این به کشور وارد می‌شد اکنون با قیمت کمتر داخلی‌سازی شده است.
فروردین میرمطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز تعمیرکاران مانند انواع جک‌ها و… برای سال‌ها وارد می‌شد اما اکنون در کشور ساخته می‌شود.
وی بیان کرد: اکنون تمام نمایندگی‌های یک خودروساز بزرگ در کشور از دستگاه‌های دیاگ ساخته شده در کشور استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: علاوه بر دیاگ، جک‌ها، دستگاه میزان فرمان سه بعدی، دستگاه‌های انژکتورشور، ساکشن و دستگاه‌های اتاق رنگ نیز که تا پیش از این مشابه خارجی داشتند، بومی‌سازی شده‌اند و در داخل تولید می‌شوند.
وی درباره مزیت کالای تولید داخل نسبت به مشابه خارجی گفت: جک‌ها که به تازگی داخلی‌سازی شده‌اند، قیمت متفاوتی با مشابه خارجی دارند.
میرمطلبی عنوان کرد: تا پیش از این قیمت تمام شده ساخت جک در داخل کشور دو برابر مشابه چینی تمام می‌شد، اما الان برعکس شده است و قیمت جک داخلی ارزان‌تر تمام می‌شود و کیفیت مشابه داخلی نیز از نمونه‌های خارجی بالاتر است.
این فعال در حوزه صنعت تجهیزات تعمیرگاهی بیان کرد: ساخت مشابه داخلی با انجام تحقیق و توسعه میسر شده است و اکنون همه خدمات این حوزه از جمله طراحی، آموزش به تعمیرگاه‌ها، خدمات پس از فروش و… در کشور انجام می‌شود.
میرمطلبی اضافه کرد: دانش فنی تولید محصولات تعمیرگاهی از طریق مهندسی معکوس، تدوین پروتکل‌ها و استانداردها به دست آمده است و بر اساس نیاز داخلی بومی‌سازی شده است.
وی تاکید کرد: دانش فنی امروز در حوزه تجهیزات تعمیرگاهی در سطحی است که برندهای معتبر جهانی به برندهای ایرانی نگاه از بالا به پایین ندارند.
وی با انتقاد از وجود کالای مشابه خارجی گفت: واردات کالاهای مشابه باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها در کشور برگشت کمتری داشته باشد و در نتیجه بر میزان سرمایه گذاری در این حوزه اثر می گذارد.
به گفته میرمطلبی واردات کالاهای مشابه از آلمان، کره، ایتالیا، چین انجام می‌شود.
وی در خصوص قطعات لازم برای ساخت داخل تجهیزات تعمیرگاهی گفت: قطعات کاربردی در داخل ساخته می‌شود، به طوری که می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد قطعات، داخلی است اما دانش ساخت بعضی قطعات مانند آی‌سی در داخل کشور وجود ندارد و باید وارد کنیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های موجود در مکانیکی‌های کشور این است که اطلاعات خود را به صورت تجربی به دست آورده‌‍‌اند و آموزش آکادمیک یا فنی حرفه‌ای ندیده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.