مدیرعامل ایران‌خودرو: برای همه خودروسازان گیربکس شش سرعته تولید خواهیم کرد

قطعه نیوز: آیین افتتاح خط تولید انبوه گیربکس شش سرعته ایران خودرو صبح امروز در شرکت نیرومحرکه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، استاندار قزوین، جمعی از نمایندگان مجلس، مدیرعامل ساپکو و… برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«قطعه نیوز»، در آغاز این مراسم، پس از بازدید از نمایشگاه جانبی و نمونه‌های گیربکس شش سرعته، فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه پس از آغاز تولید، محصولات ایران خودرو مجهز به این گیربکس خواهد شد، گفت: این گیربکس فقط بر روی محصولاتی قرار خواهد گرفت که با نام و نشان ایران خودرو به بازار عرضه می‌ شود.

عکس: رضا حسینی

وی با بیان اینکه این شرکت محصولات خود را به گروه صنعتی سایپا نیز ارائه می‌کند، تاکید کرد: گیربکس شاهین نیز توسط همین شرکت تأمین خواهد شد.

مقیمی تعداد سازندگانی که الان با ایران خودرو همکاری دارند را بیشتر از ۱۰۰ شرکت دانست و افزود: بر این اساس است که در کمتر از یک سال این محصول آماده افتتاح شده و به زودی تولید انبوه آن نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه سال گذشته بعد از ورود من به ایران خودرو متوجه شدم گیربکس هلیکوپتر در کشور ساخته می شود، پس چرا نمی‌توانیم گیربکس اتوماتیک بسازیم، ادامه داد: این پروژه از اینجا استارت خورد و با کمک نیروهای مسلح و سپاه و سایر دستگاه‌ها کار را پیش بردیم و به اینجا رساندیم.

به گفته وی، جهش تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو با افزایش قابل توجه تولید محقق شده است.

فرشاد مقیمی در ادامه با اشاره به نقشه راه توسعه محصول گیربکس، گفت: گیربکس هدف ما DCTاست. نقشه راه مصوب ما طراحی و توسعه گیربکس‌های شش سرعته و نیمه اتوماتیک AMTبه کار گیری گیربکس اتوماتیک ATدر محصولات جاری و کوتاه مدت و طراحی و توسعه گیربکس‌های اتوماتیک DCT در میان مدت و بلند مدت است.

وی با اشاره به تامین سرمایه این پروژه گفت: اجرای این پروژه شامل ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه های جذب نشده شرکت و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه های جدید است. به این ترتیب گیربکس ۶ سرعته با حدود ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه جدید افتتاح می‌شود.

مقیمی ادامه داد: امروز می‌توانیم ادعا تمام مراحل ساخت گیربکس، از طراحی تا تولید انبوه به دست مهندسان داخلی انجام شده است و این کار در شرایطی اتفاق افتاده است که دچار سخت ترین تحریم ها بودیم و شرکای خارجی تماما ما را تنها گذاشته بودند.

مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه با توضیح اینکه استفاده از این گیربکس مصرف سوخت را کاهش می‌دهد،  افزود: کاهش ۲ تا ۲.۵ درصد مصرف سوخت خودرو و آلایندگی در سیکل استاندارد پذیرفته شده جهانی، کاهش ۷ تا ۹ درصد مصرف سوخت و آلایندگی در سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت، ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش نیرو و زمان تعویض دنده و… از جمله مزایای اجرای پروژه گیربکس شش سرعته به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این پروژه با اتکا به توان بومی فنی و مهندسی، پیش رفته است، خاطرنشان کزد: فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته طی چهار سال با قابلیت و توانمندی متخصصین و مهندسان داخلی امکان‌پذیر شد.

فرشاد مقیمی افزود: ۸۵ سازنده کشور در این پروژه مشارکت داشته‌اند. همچنین اجرای این پروژه به صرفه جویی ارزی حدود ۸۷ میلیون یورویی خواهد انجامید.

فرشاد مقیمی با بیان اینکه ما برای اولین بار در تیرماه ۹۹ برای اینکه به سمت DCT برویم، مرکز نوآوری گیربکس را ایجاد کردیم، تاکید کرد: ایده‌پردازی در طراحی و تولید گیربکس‌های مناسب خودروهای داخلی و تجاری‌سازی، تحقیق و توسعه در زمینه طراحی و تولید TCU و بکارگیری آن در گیربکس، ایجاد بستر مناسب جهت پیاده‌سازی ایده‌های نو در حوزه طراحی گیربکس‌های نوین و… ازجمله دستاوردهای این مرکز در نظر گرفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.