محبوب‌ترین موتورسیکلت‌ها در اینستاگرام

قطعه نیوز: از بین ۲۵ موتورسیکلت محبوب اینستاگرام، ۱۸ مدل محصولات ژاپنی هستند و هندوستان بیشترین طرفداران موتورسیکلت را دارد.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که گروه‌های مختلفی در آن فعال هستند. جای تعجب نیست که علاقه‌مندان دنیای خودرو و موتورسیکلت از این شبکه‌ی اجتماعی برای به‌اشتراک‌گذاشتن تصاویر و به‌رخ‌کشیدن ماشین و موتورسیکلتشان استفاده می‌کنند.

موتورسیکلت‌سواران در اینستاگرام از هشتگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که کارشناسان وب‌سایت BudgetDirect هشتگ BikersOfInstagram را بررسی موتورسیکلت‌های محبوب و اینفلوئنسرهای این حوزه انتخاب کرده‌اند. در این مقاله، محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های اینستاگرام با هشتگ BikersOfInstagram شناسایی شده‌اند.

همچنین با کمک داده‌های به‌دست‌آمده از جست‌وجوی گوگل، محبوب‌ترین برند تولیدکننده‌ی موتورسیلکت در کشورهای مختلف جهان بررسی شده است.

موتورسیکلت‌های محبوب در اینستاگرام و جهان

برای شناسایی موتورسیکلت‌های محبوب اینستاگرام، پانصدهزار پست با هشتگ BikersOfInstagram در نظر گرفته و سپس هر پست براساس شهر و ایالت تفکیک شده است. با استفاده از Google Keyword Planner، تعداد جست‌وجوهای هر برند موتورسیکلت‌ساز در کشورهای مختلف بررسی و بیش از یک‌میلیون پست برای هر مدل موتورسیکلت ثبت شده است.

براساس نتایج به‌دست آمده، هندوستان با ۴۶،۲۴۵ پست در هشتگ BikersOfInstagram، بهشت طرفداران موتورسیکلت است. موتورسیکلت بی‌ام‌و S1000RRR با ۵۱۳،۰۵۸ بار تگ، محبوب‌ترین مدل در اینستاگرام محسوب می‌شود و هارلی دیویدسن نیز بیش از هر برند تولیدکننده‌ی موتورسیکلت در اینترنت جست‌وجو شده است. رتبه‌ی اول اینفلوئنسرهای دنیای موتورسیکلت در اینستاگرام هم با ۹/۲ میلیون دنبال‌کننده به ولنتینو روسی، موتورسوار ۴۱ ساله‌ی مشهور ایتالیایی و قهرمان مسابقات موتوجی‌پی می‌رسد.

اینفوگرافی زیر برندهای محبوب‌ موتورسیکلت در کشورهای مختلف جهان را نشان می‌دهد. براساس تعداد دفعات جست‌وجو، هارلی دیویدسن پرطرفدارترین برند تولیدکننده‌ی موتورسیکلت در اینترنت است؛ به‌‌گونه‌ای که در ۸۳ کشور، این برند بیشتر از برندهای دیگر در اینترنت جست‌وجو شده. نکته‌ی جالب آن است که این شرکت آمریکایی در خانه، روسیه، استرالیا، فنلاند، فرانسه، بریتانیا، ایرلند، سوئد و نروژ طرفداران متعصبی دارد. البته همان‌طور‌که در اینفوگرافی میبینیم، برخی از کشورها مثل ایران، ترکمنستان، ازبکستان، چین و مراکش در این پژوهش در نظر گرفته نشده‌اند که در نتایج تأثیرگذار خواهد بود.

کاوازاکی (تلفظ صحیح کاواساکی) و رویال انفیلد از دیگر برندهای محبوب جهان هستند. رویال انفیلد (Royal Enfield) برند سابق انگلیسی دنیای موتورسیکلت است که از سال ۱۹۵۵ به‌عنوان شرکتی هندی فعالیت می‌کند. اولین محصول رویال انفیلد سال ۱۹۰۱ تولید شده و مدل بولت (Bullet) قدیمی‌ترین موتورسیکلت جهان است که هنوزهم تولید می‌شود. ایتالیایی‌ها طرفدار موتورسیکلت‌های خانگی دوکاتی و برزیلی‌ها و مکزیکی‌ها و کره‌ای‌ها به‌دنبال محصولات هوندا در اینترنت هستند.

آب‌وهوا و اقلیم و اقتصاد هندوستان این کشور را به خانه‌ی موتورسیکلت‌سواران تبدیل کرده است. بیشتر مردم این کشور درآمد زیادی ندارند؛ بنابراین، مجبور هستند اولویت اولشان را خرید موتورسیکلت قرار دهند تا خودرو. البته ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ هند هم موتورسیکلت را به وسیله‌ی نقلیه برتر تبدیل کرده است. پس از هندوستان، آلمان با ۱۳،۲۲۸ هشتگ در مقام دوم ایستاده و آمریکا و ایتالیا در رده‌های بعدی هستند.

براساس بررسی‌های BudgetDirect، بی‌ام‌و S1000RR با بیش از نیم‌میلیون هشتگ محبوب‌ترین موتورسیکلت در اینستاگرام است. پس از موتورسیکلت سنگین و قدرتمند و سریع آلمانی‌ها، حدودا با ۱۳۰ هزار هشتگ کمتر، KTM 390 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. از بین ۲۵ موتورسیکلت محبوب اینستاگرام، ۱۸ مدل ژاپنی و ۶ مدل اروپایی و یک مدل هندی هستند.

در این طبقه‌بندی، موتورسیکلت‌های ماندگار هوندا ۱۰۰۰RR و سوزوکی GSX-R1000 و سوزوکی هایابوسا به‌ترتیب در جایگاه‌های هفتمین و یازدهمین و شانزدهمین مدل‌های محبوب قرار گرفته‌اند.

در بررسی اینفلوئنسرهای محبوب دنیای موتورسیکلت در اینستاگرام، ولنتینو روسی در جایگاه اول ایستاده است که برای هر پست منتشر‌شده، بین ۱۷ تا ۲۸ دلار درآمد به‌جیب می‎زند. مارکز و لورنزو اسپانیایی نیز دومین و سومین اینفلوئنسر محبوب هستند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.